جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
مینا کار جوان زواره ای در گفتگو با نگین کویر؛

حمایت مسئولان از هنرمندان امسال عملیاتی شود

این هنرمند جوان به کسانی که می خواهند این کار را شروع کنند توصیه کرد اولین سرمایه که در این کار مهم است علاقه و خواستن است و از نظر مالی هم حدود ۱۰تا۱۵میلیون تومان وجه اولیه لازم است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، رضا مددی مینا کار ، در گفتگو با نگین کویر اظهار کرد:بنده ۳۴ساله اهل زواره وساکن اردستان وحدود ۱۲سال است که این کار را انجام می دهم ودر زمان دانشجویی خود در بازار اصفهان این کار را به صورت اتفاقی یاد گرفتم وشیفته آن شدم و۸۰% کار را خودم علاقه مندی نشان دادم واستادی در این رابطه نداشته ام.

2

وی گفت:ولی دوستانی بودند که مشورت گرفته ام وراهگشای کارم بوده اند و اصولها وسبکهایی را خودم ابداع کردم تا جایی که از سبکهای من در اصفهان هم استفاده میشود .

مددی گفت:این کارهایی که بنده انجام می دهم زیر ساختهایش مس می باشد و۹مرحله کار روی آن انجام می شود تا به صورتی که الان ملاحظه می کنید در میاید و در واقع اگر جزئیات را فراموش بکنیم این کار متشکل از خم کاری،قلم زنی،لعاب کاری،کوره کاری،نقاشی میباشد .

این مینا کار زواره ای افزود:این شغل علاقه می خواهد و می توان با کمک یکدیگر این شغل را ایجاد کرد و در بحث اقتصاد مقاومتی برای خود اشتغال ایجاد بکنیم وبنده هم از از وامهای اشتغال بسیج سازندگی در این راستا استفاده نموده ام وبه کسانی که می خواهند این کار را شروع کنند می گویم اولین سرمایه که در این کار مهم است  علاقه است وخواستن است واز نظر مالی هم حدود ۱۰تا۱۵میلیون تومان وجه اولیه لازم است.

3

مددی تصریح کرد: مشکلات کار هم در حمایت نکردن مسئولین اجرایی این هنر است که حمایتی از ما صورت نمی گیرد در واقع بصورت لفظی حمایت شده ایم ولی در واقع بصورت عملی از ما حمایتی نشده است وامیدواریم امسال با توجه به شعار حضرت آقا در خصوص اقتصاد مقاومتی ،اقدام وعمل از سوی مسئولان شاهد عمل هم باشیم.
وی گفت:کار ما بر اساس سفارش انجام میشود وخیلی از کارها را هم مدل بازار است که ما نوع قلم آن را سفارش می دهیم مثل کاسه، بشقاب،گلدان و تنوع کار خیلی زیاد است وبا توجه به این که زیر کار ما مس است جهت هدیه با توجه به ماندگاری زیاد مناسب است .

انتهای پیام / کد خبر14694

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار