پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
فرمانده کلانتری ۳۰ شهرستان اصفهان:

قلیان دروازه جذب جوانان به مواد مخدر صنعتی است

حسن براهیمی گفت: قلیان دریچه ورود فرد به مواد مخدر است و باید با توزیع بروشور و همچنین برگزاری جلسات مشاوره ای، خطرات ناشی از مصرف قلیان گوشزد شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر ،  به نقل از صاحب نیوز به نقل از اصفهان شرق، به دنبال پیگیری رسانه ای خود مبنی بر شناخت معضلات اجتماعی جامعه و در راس آن، مساله اعتیاد، برآن شدیم تا در این خصوص مطالب خود را به شکل مطلوب ارائه دهیم تا بتوان گامی به سمت و سوی شناخت مساله و آسیب های مطرح شده در شرق اصفهان برداریم.

فرمانده کلانتری ۳۰ شهرستان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق از برگزاری جلسات متعدد در خصوص یادآوری نکات اساسی اعتیاد به خانواده های جرقویه ای خبر داد و گفت: متاسفانه برخی خانواده ها، دقیقا در سنین حساس نوجوانی و جوانی فرزندان رسیدگی کافی نکرده و گاها فرزندان را در محیط های اجتماعی رها می کنند و این امر زمینه جذب فرزندانشان به برخی محیط های مخرب است.

حسن براهیمی با ابراز گله مندی از خانواده ها در خصوص عدم معرفی عضو معتاد به نیروی انتظامی اظهار کرد: بارها از خانواده ها درخواست معرفی فرد معتاد در خانواده به نیروی انتظامی جهت درمان و اعزام به کمپ ترک اعتیاد را مطرح کردیم ولی متاسفانه همکاری لازم دراین خصوص ندیده ایم.

وی از خانواده ها خواست تا پس از ترک اعتیاد فرزندانشان، نگاه ویژه خود را از آنها برنداشته و افزود: متاسفانه با وجود تاکید بر پذیرش جوانان به محیط خانواده ها، گاها زمانی که فرد از کمپ برمی گردد، با بی توجهی اعضای خانواده مواجه میشود که این خود زمینه گرایش دوباره فرد را به محیط اعتیاد سبب می سازد.

فرمانده کلانتری جرقویه سفلی با اشاره به اقدامات خوب نیروی انتظامی در منطقه بیان کرد: برخورد با فروشندگان مواد مخدر و تحویل معتادان شناسایی شده به کمپ اعتیاد از اقدامات نیروی انتظامی در جرقویه می باشد و نیاز اصلی در این خصوص فرهنگ سازی خانواده ها در این زمینه است.

وی در بخش دیگر صحبت ها با اشاره به معضل بیکاری در جامعه گفت: مسئولان باید به مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه توجه کافی داشته باشند تا محیط امنی برای حضور فرزندان در جامعه ایجاد شود برای مثال گاها نبود کار و اشتغال، موجب گرایش جوانان به تفریحات ناسالم خواهد شد.

براهیمی ادامه داد: قلیان دریچه ورود فرد به مواد مخدر است و باید با توزیع بروشور و همچنین برگزاری جلسات مشاوره ای، خطرات ناشی از مصرف قلیان گوشزد شود.

وی از خانواده ها خواست تا دانسته های خود در رابطه با شناخت معضلات اعتیاد و راهکارهای دوری از این آسیب را بالا ببرند.

انتهای پیام / کد خبر15485

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار