جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی:

زیاده خواهی مکرر امریکا در راس خیانت ها در قضیه برجام/ انتقال خیانتها به افکار عمومی موجب مطالبه گری و تصمیم های جدید می شود

غلامرضایی گفت: در فرمایش رهبری مبنی براینکه باید خیانت های امریکا در برجام به افکارعمومی منتقل شود، نکته ای ظریف نهفته است، بنابراین خیانت ها باید برای افکار ملت ایران بازگو شود تا امادگی برای تصمیم های جدید در روزهای آتی در جامعه حاصل شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، به نقل از صاحب نیوز،رمضانعلی غلامرضایی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، پیرامون فرمایش شب گذشته رهبری در جمع شعرا و تاکید براینکه باید خیانت های آمریکا در برجام  به افکار عمومی  و مردم منتقل شود، اظهار کرد: در بحث برجام جمهوری اسلامی با این هدف که تحریم ها برداشته شود و اموال بلوکه شده ایران هم آزاد بشود، در بحث برجام ورود کرد.

وی تاکید کرد: امریکاییان هم گفته بودند که اگر مذاکره صورت گیرد، ما تحریم ها را علیه ایران برمی داریم و اجازه دسترسی به اموال بلوکه شده را هم می دهیم،ولی تقریبا ۶ماه از برجام می گذرد و علی رغم انجام همه تعهدات ایران در قضیه برجام، امرکیاییان هیچ کدام از تعهدات خود را انجام نداده اند.

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی  تصریح کرد: خیانت و یا همان دبه ای که در بحث برجام از سوی امریکاییان مطرح است، فریب کاری و پنهان کاری نیت شوم خودشان بود، چرا که بعد از توافق برجام هیچ اقدام عملی از سوی امریکاییان صورت نگرفته است و به برداشته شدن تحریم ها فقط بر روی کاغذ اکتفا کرده اند و حتی هیچ تاجر و شرکتی اجازه برقراری قرار داد ندارند.

وی با اشاره به خباثت های دائمی امریکاییان نسبت به انقلاب اسلامی و ملت ایران در طول تاریخ، گفت:بنابراین  در بحث تحریم ها  هیچ گشایشی صورت نگرفته است که این خود نخستین خیانت است،خیانت دوم امریکاییان ، مانع تراشی امریکاییان برای دسترسی به اموال بلوکه شده ایران در خارج از کشور است.

غلامرضایی افزود: خیانت  بعدی امریکاییان در قضیه برجام، وقاحت و دستبرد امریکاییان به بهانه های واهی به اموال ایران است که اخرین آن برداشت ۲میلیار دلار ایران است، براین اساس خیانت های امریکاییان مشهود است، به نحوی که بیان خواسته های جدید در لوای برجام از سوی امریکاییان از دیگر خیانت ها است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بحث هسته ای در سایه برجام  در حقیقت عقب نشینی کرد و امریکاییان امتیازات زیادی به دست اوردند، گفت: براین اساس امریکاییان به دنبال آن هستند که الگوی برجام را درمقابل ایران در  موضوعات دیگر چون حقوق بشر، موشکی و مسائل منطقه پیگیری کنند؛ طبق برنامه ریزی ها؛ انها به دنبال تحقق برجام هفتگانه هستند.

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی  اذعان کرد: موضوع مهم  دیگر این است  که انتظار شایسته این بود، که پیش از آنکه رهبر معظم انقلاب چنین مواضع شفاف و قاطعانه ای را درباره موضوع برجام ر بیان می کردند، مسئولین  و خواص این مواضع را می گرفتند چرا که خواص نسبت به عوام واقف ترند که در برجام چه اتفاق هایی روی داده است.

وی عنوان کرد:  در فرمایش رهبری مبنی براینکه باید خیانت های امریکا در برجام به افکارعمومی منتقل شود، نکته ای ظریف نهفته است، پشتوانه مردمی و افکار عمومی در نظام جمهوری اسلامی  از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، چنانچه  افکار عمومی  بر یک موضوعی تمرکز پیدا کند، به یک خواسته عمومی تبدیل می شود  و سپس مسئولین  و حتی دشمن مجبور به پیگیری این مطالبه ملی می شود، بنابراین خیانت ها باید برای افکار ملت ایران بازگو شود تا آمادگی برای تصمیم های جدید در روزهای آتی در جامعه حاصل شود.

انتهای پیام / کد خبر16171

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار