پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
مدیرشبکه بهداشت و درمان اردستان :

کاهش بیماری سالک در اردستان

طرح مبارزه با بیماری سالک با همکاری ادارات شهرستان بویژه بسیج سازندگی ،جهادکشاورزی شهرستان وحمایت فرمانداری انجام شده وسال به سال آمار آن کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، مدیرشبکه بهداشت و درمان اردستان اظهار کرد: طرح غربالگری دیابت در شهر اردستان اجرا و بالغ بر ۷ هزار نفر مورد آزمایش قرار گرفته اند.

محمد علی گلی در گفت وگو با نگین کویر گفت:طرح غربالگری که از هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد آغاز گردیده همچنان ادامه داردو تعداد ۸۰۰نفر دیابتی جدید را شناسایی نموده است.

وی یکی از بیماریهایی که چند سالی در شهرستان ما اولویت اول بوده بحث بیماری سالک عنوان کرد وگفت: این طرح با همکاری ادارات شهرستان بویژه بسیج سازندگی ،جهادکشاورزی شهرستان وحمایت فرمانداری انجام شده وسال به سال آمار آن کاهش داشته است.

گلی افزود: ۶۵۰مورد سالک در سالهای گذشته بوده که به همت مسئولین این امراز۲۲۸مورد سال ۹۳در سال ۹۴ به۸۴مورد رسیده است که کاهش ۳۰درصدی داشته وقطعا امسال هم شاهد کاهش آن خواهیم بود.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان اردستان با بیان اینکه در بررسیهایی صورت گرفته بحث سم پاشی را امسال برای اردستان در نظر نگرفته اند وبحث های آموزشی مد نظر است تصریح کرد: لانه کوبی وطعمه گذاری ۳۵۰۰۰هکتار حوزه فعالیت طرح مبارزه با سالک در سالهای گذشته بوده که نتایج خوبی هم داشته است .

گلی بیان کرد: در هر مرحله از طرح فوق ۷۰۰۰هکتار عرصه کار بوده که ۵مرحله روی آن کار می شده که جمعاً ۳۵هزار هکتار وامسال هم بعضی از نقاط وکانونهای شناسایی شده لانه کوبی انجام شده وبحث آموزش نیاز بوده که با همکاری فرمانداری،اداره جهاد کشاورزی ،بخشداریها ودهیاریها این مورد انجام شده است.

وی با بیان اینکه به زودی بخش کودکان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت تصریح کرد: بهسازی زایشگاه بیمارستان که برای آن حدود ۴میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده تا یک ماه آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

گلی تصریح کرد: تجهیزات بیمارستانی هم بخشی از آن که مستهلک بوده نو شده است ولی هنوز نیازمند بعضی از دستگاهها می باشیم.

مدیرشبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: با گرفتن مجوزهای لازم برای چهار تخت I c u بخش مراقبتهای ویژه این بخش هم راه اندازی شده ومبلغ ۱۰میلیارد ریال هزینه دستگاههایی است که با حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ونماینده وفرمانداری اردستان افتتاح شد.

وی گفت: با پیگیریهای انجام شده شاهد واگذاری دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان اردستان خواهیم بود.

انتهای پیام / کد خبر16180

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار