جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

اختصاص دومیلیارد و ۹۰۰میلیون ریال جهت آب رسانی سیار به روستاهای اردستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: روزانه۵ تانکر با ۴۰ سرویس حجم آبی معادل ۴۰۰مترمکعب را به ۸۵روستای شهرستان بصورت سیار آب رسانی می کنند که در این راستا دومیلیارد و ۹۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران استان جهت آب رسانی سیار به شهرستان اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: روزانه۵ تانکر با ۴۰ سرویس حجم آبی معادل ۴۰۰مترمکعب را به ۸۵روستای شهرستان بصورت سیار آب رسانی می کنند که در این راستا دومیلیارد و ۹۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران استان جهت آب رسانی سیار به شهرستان اختصاص پیدا کرده است.

منصور شیشه فروش عصر امروز در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اردستان با بیان اینکه مسئله کمبود آب و خشک سالی در شهرستان اردستان در کارگروه استان مطرح و اعتبارات مورد نیاز در نظر گرفته خواهد شد از تهیه طرح جامع مدیریت بحران شهرستان اردستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح بزودی به شهرستان ابلاغ خواهد شد و نقشه راهی خواهد بود برای اتاق بحران شهرستان.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تکمیل باند دوم اردستان به اصفهان نیازمند ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار است تصریح کرد: در کمیسیون ایمن سازی راه های استان اصلاح شیب شیروانی مسیر زواره به شهراب و همچنین رفع نقاط حادثه خیز و قوس های خطرناک مسیر اردستان به اصفهان مطرح خواهد شد.

شیشه فروش با بیان اینکه در سال های اخیر جهت جبران منابع آب در شهرستان سه حلقه چاه جدید حفر شده است که با توجه به کاهش سطح آب ایجاد یک حلقه چاه جدید در شهر اردستان ضروری است، خواستار تهیه بانک اطلاعات سیل و نقاط حادثه خیز شهرستان شد و افزود: سیستم هشدار سیل در نقاط حساس راه اندازی خواهد شد.

معادن جزء تخریب قنوات و آلودگی هوا منفعتی برای شهرستان نداشته اند
فرماندار اردستان در ادامه نشست  با بیان اینکه خشک سالی های اخیر و افت سطح آب های زیرزمینی را داشته ایم مدیریت منابع آب و استفاده از سیستم های نوین آبیاری ضروری است که در این راستا ۱۵۰۰هکتار از مزارع شهرستان تحت پوشش سیستم آبیاری نوین قرار گرفته اند اظهار کرد: در بخش باغبانی بیش از ۳۰۰۰ هکتار از باغات شهرستان در معرض مستقیم خشکسالی و ۳۱۰۰ هکتار از باغات باقیمانده بطور غیرمستقیم تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته اند.

علیرضا غیور با بیان اینکه کاهش میزان آب رسانی از خط اصفهان به اردستان با استفاده از منابع جایگزین مدیریت شده اما کیفیت آب کاهش داشته است خاطرنشان کرد: توسعه واجرای شبکه آب شیرین در شهر زواره بطول ۵۰۰۰ مترونصب شیربرداشت عمومی به تعداد۱۵ ایستگاه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال و اجرای شبکه آب شیرین دراردستان بطول ۲۵۰۰مترونصب شیربرداشت آب شرب عمومی جهت مقابله با کمبود آب با اعتباری بالغ بریک میلیارد ریال صورت گرفته است.

وی به وجود ۱۱ نقطه حادثه خیز در شهرستان و همچنین وضعیت نامناسب راه اردستان به اصفهان اشاره کرد و افزود: این امر باعث شده که در طول یک سال گذشته شاهد ۱۱۰ تصادف با ۲۷ کشته در مسیر اردستان به اصفهان باشیم.

وی به اهمیت حفظ جمعیت در روستاهای حاشیه کویر اشاره کرد و گفت: ایجاد پایگاه امدادرسانی در کویر ضروری است.

فرماندار اردستان با اشاره به عدم سایست گذاری صحیح در خصوص واگذاری منابع طبیعی شهرستان توسط سازمان صنعت، مهدن و تجارت استان، از واگذاری ۴۷۰معدن در سطح شهرستان خبر داد و افزود: واگذاری این تعداد معدن جزء تخریب، آلودگی هوا، وجود ریزگردهاو تخریب قنوات منفعتی برای شهرستان نداشته است.

انتهای پیام / کد خبر17684

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار