پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندارشهرستان اردستان:

دانش آموزان اردستانی از استعداد بالایی برخوردارند

فرماندار اردستان اظهار کرد: دانش آموزان این منطقه از یک استعداد بالا برخوردار بوده اند و سابقه شهرستان در تحصیلات تکمیلی ورتبه های کنگور بیانگر همین موضوع است.

به گزارش صبح اردستان، فرماندار اردستان اظهار کرد: دانش آموزان این منطقه از یک استعداد بالا برخوردار بوده اند و سابقه شهرستان در تحصیلات تکمیلی ورتبه های کنگور بیانگر همین موضوع است.

علیرضا غیور ظهر امروز در جلسه شورای آموزش وپرورش در فرمانداری که با حضور دونفر از معاونان اداره کل آموزش وپرورش استان تشکیل شده بود گفت: در بحث هدایت تحصیلی نباید انتخاب رشته برای دانش آموز اجباری شود که باعث فشار روانی بر دانش آموز و جامعه می شود.

وی افزود: مدارس موجودشهرستان تقریبا از تاریخ کهن این شهرستان حکایت دارد که بعضا قدمت آن به بیش از یکصد سال می رسد و با فقر اقتصادی که وجود داردامکان استفاده از فرصت مشارکت مردمی کم شده و باید نگاه استان به شهرستان اردستان تغییر کند.

غیور با بیان اینکه تعداد زیادی از پزشکان مجرب استان وکشور از این منطقه بوده که منشا خدمت هستندتصریح کرد: هرجا محرومیت بیشتر است استعداد بیشتری هم وجود داردکه به عنوان یک گنج محسوب می شود.

رئیس شورای آموزش وپرورش اردستان با ابراز تأسف از اینکه  اردستان روزی صادر کننده دبیر بوده و بهترین دبیران استان از اردستان بوده چرا باید کار به جایی برسدکه نیاز به کادر آموزشی داشته باشد.

فرماندار اردستان تصریح کرد: از حیث حمایت ها و پشتیبانی ها کاری برای این چهره های مستعد منطقه انجام نشده وا گر آموزش و پرورش اردستان از بحث حمایتی برخوردار شود می تواند درکشوررتبه های برتر کنکور را کسب کند.

نبود منابع مالی مانع فعالیت ما نشده است

رئیس آموزش وپرورش اردستان در ادامه جلسه اظهار کرد: از مشکلات مهم و اولویت دار این اداره منابع مالی بوده که شروع سال تحصیلی تا کنون مبلغ بیست میلیون تومان بودجه از طریق اداره کل تخصیص داده شده است.

جلال الدین ضیایی گفت: با این مبالغ پیگیری مسائل آموزش و پرورش سخت به نظر می رسد ولی نتوانسته مانع از فعالیت ما شودکه در این راه اولیای دانش آموزان دراین زمینه مشارکت خوبی داشته اند.

دبیر شورای آموزش وپرورش با بیان اینکه از مسائل اولویت دار ما در سال ۹۵ سالن اجتماعات می باشد که با ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی به علت نبود منابع مالی فعلا متوقف شده است تصریح کرد: مدرسه زینب بیگم اردستان هم نیمه کاره رها شده که در صورت عدم تامین بودجه مورد نیاز کارهای صورت گرفته از بین خواهد رفت.

وی افزود: در حال حاضرآموزش و پرورش اردستان دارای تعداد۶۱ مدرسه با حدود ۴۳۰۰دانش آموز می باشد که از این تعداد دانش آموز دو هزار و ۱۶۰نفر ابتدایی وبقیه متوسطه است و از ۶۱ مدرسه موجود تعداد بیست مدرسه روستایی است.

مسئولان استان آموزش وپرورش زواره را دریابند

روح الله حیدری رئیس آموزش وپرورش زواره در ادامه اظهار کرد: این اداره از امکانات جدید و اولیه برخوردار نیست که این اداره نیاز مبرم به حمایت مدیر کل آموزش و پرورش استان دارد و باید آن ها این اداره را دریابند.

وی گفت: ساختمان اداری این مجموعه  از سال های قبل بوده که با تغییر کاربری تبدیل به اداره شده و از نظر فیزیکی فاکتورهای یک ساختمان اداری را ندارد  ودر تامین موارد گرمایش وسرمایشی مشکل بزرگی داریم.

حیدری تصریح کرد: در صورت سرمایه گذاری در بخش آموزش و پرورش منطقه اردستان قطعا جواب خواهد داد واز آن خروجی خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام / کد خبر19945

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار