صبح اردستان

رضایت اردستانی ها از کنتور هوشمند آب چاه های کشاورزی

کدخبر: 20484
دی ۱۸, ۱۳۹۵ در ساعت ۲:۰۵ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، رئیس آب منطقه ای این شهرستان اظهار کرد: شهرستان اردستان دارای دویست و ۹۵ حلقه چاه عمیق بوده که از این تعداد دویست و ۴۳ حلقه آن دائراست.

محمد رضا سلیمی عصر امروز طی نشست خبری در محل اداره آب منطقه ای گفت:  عمق چاه ها در اردستان دویست و ۳۰متر است که عمق متوسط آن ها به یکصد و ۳۰متر می رسد.

وی افزود: شرکت آب منطقه ای در خصوص نصب کنتور هوشمند آب  و برق روی چاهها جزو پیشگامان بوده و تا کنون حدود چهار هزار حلقه چاه در سطح استان مجهز به کنتور شده است.

سلیمی با بیان اینکه ۹۵درصد از چاه های این شهرستان به کنتور های هوشمند مجهز می باشد تصریح کرد: مقدار۶/۱۹۸میلیون متر مکعب اب از چاه های شهرستان در سال تخلیه می شود.

این مسوول تاکید کرد: شهرستان اردستان دارای پانصد  و ۵۱رشته قنات و چشمه بوده که در حال حاضر چهارصد و ۶۳ رشته آن فعال و مقدار ۹۰/۶۸میلیون متر مکعب آب  در سال از آن ها تخلیه می شود.

رئیس آب منطقه ای شهرستان اردستان با بیان اینکه این آب ها برای مصارف شرب، صنعت، کشاورزی  و خدمات استفاده می شود تصریح کرد: بیشترین مصرف آب در این شهرستان برای کشاورزی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه کل تخلیه آب در این شهرستان ۳/۲۷۷ میلیون متر مکعب است تصریح کرد:  حجم بارش سالانه یکصد و ۹۰ میلیون متر مکعب  و در سال های خشک سالی این میزان متفاوت است.

سلیمی با بیان اینکه تحقق اهداف طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب نیازمند مشارکت همگانی است تصریح کرد: هدف کلی آن مدیریت یک پارچه شدن در بخش آب های زیر زمینی است.

این مسئول تاکید کرد: طبق دستورالعمل جدید خسارت به آب خان مصادف به حذف چاه شده  و بر اساس شورای اقتصاد و آب کشور هر فردی به هر شکلی اقدام به برداشت غیر مجاز کند طبق قانون برخورد خواهد شد.

رئیس آب منطقه ای اردستان با بیان اینکه در شهرستان اردستان چاه های غیر مجاز در بحث کشاورزی نداریم تصریح کرد:  مردم شهرستان اردستان در حفظ و حراست از منابع آبی پیش قدم بوده و از نصب کنتور های هوشمند رضایت کامل را دارند.

سلیمی تصریح کرد: در مصرف آب همه با هم مدیریت کنیم و در چرخه آب زندگی کنیم نه این که بر علیه آن باشیم