صبح اردستان

اصولگرایی به معنای همیشه در میدان بودن است

کدخبر: 20510
دی ۲۱, ۱۳۹۵ در ساعت ۴:۴۱ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، به نقل از سایت ۱۹دی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است که برخی از اصولگرایان سنگرها را خالی کردند و با بی توجهی به خواسته های جامعه، جایگاه مردمی خود را خوب حفظ نکردند.

 حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژادبا بیان این که اصولگرایی به معنای بانشاط، صبور، همیشه در میدان و دنبال ارزش ها بودن است، اظهارداشت: اصولگرا یک بسیجی واقعی در میدان فرهنگ، اقتصاد و سیاست است و پیرو و پیگیر اجرای ارزش های دینی، اسلامی و انسانی و منویات رهبری است.

 اصولگرایان جایگاه مردمی خود را خوب حفظ نکردند

 وی با بیان این که اقبال به اصولگرایان در استان های مختلف ایران متفاوت است، افزود: در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نیز با این که نماینده های اصلاح طلب در مقابل اصولگرایان در تمام استان ها بودند اما مردم اصولگرایان زیادی را انتخاب کردند اما باید گفت که برخی از اصولگرایان سنگرها را خالی کردند و با بی توجهی به خواسته های جامعه، جایگاه مردمی خود را خوب حفظ نکردند.

وی عنوان کرد:‌ پس از انتخابات ریاست جمهوری در جبهه اصولگرایی تنش ایجاد و بتدریج از هم پاشیده شد و نیاز به سرو سامان دادن داشت لذا جامعه اصولگرایی «جبهه مردمی انقلاب اسلامی» را ایجاد کردند و به این نتیجه رسید که تا زمانی که اقتصاد و فرهنگ درست نشود مسائل سیاسی بازی با افکارعمومی به چشم می آید و باعث کم اقبالی به احزاب می شود.

 اقتصاد و فرهنگ باید در جبهه اصولگرایی پررنگ تر شود

منتخب مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای تقویت جبهه اصولگرایی باید خواسته های اقتصادی و فرهنگی در این جبهه پررنگ تر شود و فکر اساسی برای سامان دادن به این مسائل داشت.

 چارچوب جبهه مردمی انقلاب اسلامی مشخص می شود

وی با بیان این که در جبهه مردمی انقلاب اسلامی چارچوب مشخص می شود، افزود: برخی گفتارها و رفتارها در گروه های مختلف سیاسی به پای کل افراد گذاشته می شود و با تعریف چارچوب ها و اصول در جبهه مردمی انقلاب اسلامی همگان مواضع شخصی را متوجه می شوند و تنش و اختلاف بوجود نمی آید و حتی حضور بزرگان معتدل و معتقد، تفکر را روشن می کند.

 محدود کردن دایره اصولگرایی هنر نیست

 وی گفت:‌ هنر نیست که دایره اصولگرایی را محدود کنیم و بگوییم فقط این ها معتقد هستند بلکه هر چند نظرهای سیاسی متفاوت است اما اصلاح طلبان هم اشخاص متعهد زیادی را دارند و باید از ظرفیت دو گروه استفاده شود و کاندیدای این جبهه با اتحاد و یکپارچگی به طورحتم پیروز می شود.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد تاکید کرد: درجبهه مردمی همه مردم و دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا می توانند حضور داشته باشند که این امر از دوقطبی شدن جامعه جلوگیری می کند و اگر به چارچوب ها عمل شود حزب ایده ال و قدرتمندی را در کشور خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که درحدود ۳۸ سالی که از انقلاب می گذرد اقبال مردم را به نظام چگونه می بینید؟ گفت: مردم در میدان هستند؛ یک مزاحی هست که می گویند ۳۸ سال است که مسئولان با رفتارشان می خواهند انقلاب را از مردم بگیرند اما مردم نمی گذارند.

این عضو کمیسیون فرهنگی اظهارکرد:‌ مردم از نظر اقتصادی معترض اما پایبند به ارزش ها هستند و همین عرق فرهنگی و مذهبی و پایبندی به ارزش ها است که مردم را نگه داشته است.

 صبر اقتصادی مردم حدی دارد

 وی با تاکید بر این که باید مدیریت بیشتری بر اقتصاد حاکم شود، ادامه داد:‌ مردم اهمیت مساله ولایت فقیه را درک می کنند و اخلاص، تدبیر، سیاست و شجاعت را در رهبری می بینند و خود هم شهدایی دادند و معتقد هستند صبر آنان حدی دارد و باید مدیریت بیشتری باشد که مردم تحت آزار و رنج های اقتصادی قرار نگیرند.