صبح اردستان

شرایط گاز رسانی برای شش روستای اردستان مهیا نیست

کدخبر: 20520
دی ۲۲, ۱۳۹۵ در ساعت ۶:۲۲ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، به نقل از خبرنگار مهر سید مصطفی علوی اظهار داشت: همه شهرها و روستاهای شهرستان اردستان گازرسانی شده و از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی بیان داشت: تنها شش روستای کم جمعیت این شهرستان که شرایط گازرسانی را ندارد، فاقد گاز هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اظهار داشت: در این شهرستان شبکه‌های گازرسانی به بیش از ۲۶ هزار کیلومتر توسعه یافته است و ۹۹ درصد خانوارها از این نعمت بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه گاز طبیعی نسبت به دیگر سوخت‌های فسیلی آلودگی کمتری دارد، افزود: گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک و ارزشمند سرمایه ملی کشور است و هرچه در مصرف آن صرفه‌جویی شود این منبع عظیم استراتژیک، ضمن استفاده در سال‌های دیگر، برای نسل های آینده آلودگی محیط زیست کمتری خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، همچنین با تاکید بر پرداخت به موقع قبوض گاز مصرفی توسط مشترکین گفت: طی چند سال اخیر هیچ گونه حادثه گازرسانی در این شهرستان روی نداده است.

وی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی به معنای کم مصرف کردن نیست بلکه با رعایت برخی نکات استاندارد در زمینه مهندسی ساختمان ها از جمله استفاده از پنجره های دوجداره، استفاده از پرده ضخیم، عدم استفاده از فضاهای بلا استفاده در فصول سرد و غیره می‌توان به راحتی مصرف گاز را مدیریت کرد.