صبح اردستان

اعتیاد در کشور رشد سریعی دارد

کدخبر: 21264
بهمن ۲۵, ۱۳۹۵ در ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، فرماندار این شهرستان اظهار کرد: به منظور پیشگیری اعتیاد در شهرستان نتیجه اینگونه جلسات بایددرجهت کاهش جامعه معتادشهرستان باشد.

علیرضا غیور ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر در فرمانداری گفت:  مسائل و مشکلات موجود در بحث مواد مخدر از دغدغه های اصلی نظام کشور و مسئولان است.

وی افزود: طبق پایشی که وزارت کشور در حوزه اجتماعی خود انجام می دهد و طبق آخرین اطلاعات از سوی این نهاد روند رشد اعتیاد در کشورسریع و رو به جلو است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه آمار معتادان کشور با ازدیاد روبرو است تصریح کرد: همه این موارد مورد توجه مسئولان است و ما در این زمینه باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

غیور با بیان اینکه  طلاق را اگر بعد اعتیاد یکی از مشکلات اجتماعی خود بدانیم تصریح کرد: یکی از علتهای آن و همچنین سرقتها که در جامعه افزایش داشته بر اساس اعلام نیروی انتظامی افراد معتاد هستند.

وی تصریح کرد: اگر در حوزه های مختلف فعالیت هایمان بهتر شود و عملکرد بهتری داشته باشیم قطعا  در بخش مواد مخدر تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی مواد مخدر با بیان اینکه  همگی در این حوزه دغدغه داریم تصریح کرد: بر اساس گسترشی که در بخش مواد مخدر وجود دارد باید فعالیتهایمان را وسیع تر و از تمام امکانات در جهت رفع اعتیاد استفاده کنیم.

این مسئول تاکید کرد مسئولان بهزیستی  با توجه به تعطیلی کمپ ترک اعتیاد باران، به فکرتاسیس یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان باشند.

فرماندار با بیان اینکه طبق برنامه ای که در کشور برای بحث مواد مخدر تهیه شده نمی توانیم پیش برویم تصریح کرد: برای شهرستان بر اساس پتانسل های موجود برنامه ریزی و کار پیگیری شود و برنامه پیشگیرانه بر تمام برنامه ها مقدم است.

وی با بیان اینکه وضعیت از حیث اجتماعی و شاخصه های روانی اجتماعی در شهرستان مناسب نیست تصریح کرد: یک خمودگی را احساس می کنیم که جامعه آن شادابی را ندارد و به منظور این شادابی برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

فرماندار افزود: بعضی ها تا صحبت از نشاط اجتماعی می شود فکرشان به سمت برنامه های نامناسب می رود که اصلا اینگونه نیست و جوانان به لحاظ نبود برنامه های شاد و پیش بینی نشده  دستگاههای متولی است که در برنامه های اجتماعی حضور پیدا نمی کنند.

غیور با بیان اینکه  سرانه ورزشی  شهرستان در استان نزدیک به  رده های اول و دوم قرار دارد تصریح کرد: حتی سرانه ورزشی این شهرستان نزدیک به میانگین کشوری بوده اما در این زمینه کارکردی را نداریم و شاهد اشتیاق جوانان به برنامه های ورزشی نیستیم.