جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان:

رشد ۴۰ درصدی بازدید از مراکز گردشگری اردستان

صدوقی با بیان اینکه بازدید از جاذبه های گردشگری اردستان را با رشد ۴۰ درصدی شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: دلیل رشد سفر و بازدید از مراکز ایرانگردی، ثبت جهانی قنات دو طبقه اردستان و برنامه ریزیهایی بوده که در سازمان میراث فرهنگی و تسهیلات سفر شهرستان صورت گرفته است.

به گزارش صبح اردستان، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان اظهار کرد: تعداد۹ هزار و ۹۰۰نفر اقامت در شهرستان اردستان از تاریخ ۲۶ اسفند تا هشتم فروردین ثبت شده است.

محمد رضا صدوقی در گفت و گو با صبح اردستان گفت: تعداد یازده هزار و ۳۳۳ نفر بازدید از جاذبه های گردشگری شهرستان اردستان صورت گرفته است.

وی افزود:  آماراقامت سال گذشته تا ۱۳ فروردین ۹ هزار و ۵۰۰ نفر و بازدید از جاذبه های گردشگری ۹ هزار و ۸۰۰ نفربوده که رشد قابل ملاحظه ای را شاهد بوده ایم.

صدوقی با بیان اینکه بازدید از جاذبه های گردشگری اردستان را  با رشد ۴۰ درصدی شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: دلیل رشد سفر و بازدید از مراکز ایرانگردی،  ثبت جهانی قنات دو طبقه اردستان و برنامه ریزیهایی بوده که در سازمان میراث فرهنگی و تسهیلات سفر شهرستان صورت گرفته است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان با بیان اینکه از روز ششم فروردین مرز اقامت و بازدید از اثار تاریخی نسبت به سال گذشته شکسته شد، تصریح کرد: آمار ثبت نامی از تاریخ ششم تا سیزدهم فروردین نشان از  افزایش آمار نسبت به سال گذشته را نشان خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای ستاد تسهیلات سفر در این مدت تمام وقت پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی بوده و تعدادی از نیروهای انجمن دوستداران میراث فرهنگی کویر اردستان به عنوان راهنما در دو محل مسجد جامع و قنات دو طبقه فعالیت دارند.

صدوقی با بیان اینکه تا کنون تعداد ۳۱ مورد گشت از تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی و پذیرای انجام شده است، تصریح کرد: تا کنون حتی یک مورد شکایت به سامانه ستاد سفر کشورارجاع نشده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان افزود: برای رفاه حال مسافران و گردشگرانی که از شهرستان اردستان بازدید می کنند، تعداد ۲۰هزاربرگ راهنمای گردشگری آماده و در اختیار مراکز گردشگری و اقامتی قرار داده شده است.

انتهای پیام / کد خبر22026

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار