صبح اردستان

ضرورت تدوین برنامه جامع توسعه سرمایه گذاری در منطقه اردستان

کدخبر: 22094
فروردین ۱۹, ۱۳۹۶ در ساعت ۴:۴۰ ب.ظ

صبح اردستان/ سید محسن طباطبائی مزدآبادی/  تدوین برنامه جامع توسعه سرمایه گذاری در منطقه اردستان ضرورت دارد تا اگر سرمایه گذاری قصد حضور در منطقه را دارد، آشنایی کامل با نحوه سرمایه گذاری را بداند.

وجود زیرساختهایی نظیر توزیع عادلانه ثروت و امکانات باعث ایجاد اقتصاد شاد می شود و در اقتصاد شاد توسعه فضاهای ورزشی، تفریحی و از همه مهمتر به طور جامع سلامت جسمی و روانی افراد از قشرهای مختلف مردم مدنظر است.

ایران از نظر رتبه شادی در بین ۱۵۷ کشور جایگاه خوبی ندارد و بر اساس تحقیقات یک موسسه بین المللی، ایران در رتبه ۱۵۰ ام شادی قرار دارد که وضعیت نگران کننده ای را نشان می دهد و وضعیت روحی ومعنوی افراد جامعه تاثیر بسزایی در افزایش یا کاهش این نشاط اقتصادی دارد.

اکثر مردم انتظار دارند تا دولت برای انها ایجاد کار کند که باید در اینجا به عنوان انجمن علمی اقتصاد شهری ایران اعلام کنم که دولت تنها بخشی از توان ایجاد اشتغال را دارد و مشارکت و خلاقیت های مردم در ایجاد اشتغال موثر بوده و مشارکت و خلاقیت مردم در زمینه ایجاد اشتغال نشاط می خواهد و  بخشی از ایجاد نشاط در جامعه در دست دولت و مابقی دست خانواده ها است.

یکی از دلایل  کسب موفقیت در زمینه کارآفرینی  وجود عزم جدی و راسخ و پرورش دادن اراده در خانواده  و افزایش اعتماد به نفس نقش موثری در این زمینه دارد.

اسراف کردن آثار منفی روی دین و رفتار ما دارد و در شادی اقتصاد تاثیر گذار است  و در سه محصول گندم، برنج و روغن در طول یک سال سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دور ریز غذا داریم که معادل یک ماه یارانه کل ایرانیان بوده که  با این مبلغ می توان مشکلات۳۲۰هزار خانواده نیازمند را در طول یک سال حل کرد و ۱۷۵هزار جوان می توانند تشکیل خانواده دهند.

منطقه کویری اردستان می تواند درآمد خوبی داشته باشد و با توجه به کمبود منابع آب فعالیت های کشاورزی را باید کمرنگ و در حوزه های کویرنوردی و استفاده از پتانسیل های این حوزه نهایت استفاده را کرد.

فرصت های اقتصادی منطقه اردستان  در صورت انجام مطالعات و جذب سرمایه گذار شکوفا خواهد شد و رسانه ها در معرفی ظرفیت های منطقه  می توانند نقش موثری را انجام دهند و عدم تدوین برنامه جامع توسعه سرمایه گذاری در منطقه اردستان باعث عدم شناخت سرمایه گذار و حضور آنها در منطقه شده است.

بیش از هشت درصد رشد اقتصادی و فرصت های کارآفرینی در کویر وجود دارد که فعالیت های گردشگری و شترسواری جهت توسعه منطقه اردستان را آسان می کند.

انتهای پیام/صبح اردستان/