صبح اردستان

توسعه بنگاههای اقتصادی و گردشگری در ایجاد اشتغال موثر است

کدخبر: 22951
خرداد ۱۸, ۱۳۹۶ در ساعت ۱:۲۲ ق.ظ

به گزارش صبح اردستان، امام جمعه اردستان شامگاه چهارشنبه در ۵۶ اُمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در اداره ارشاد گفت: ایجاد بنگاه های اقتصادی می تواند زمینه اشتغال جوانان و جویای کار را فراهم کند.

حجت الاسلام حسن دهشیری با توجه به دستور کار جلسه که اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و فرهنگ عمومی  بود اظهار کرد: تغییر نگاه مسئولان به کار و فراهم کردن اشتغال می تواند در جامعه گام موثری را بردارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردستان با اشاره به تقاضای بالای کار در شهرستان افزود: زمینه بهانه جویی  و زدودن تنگناها همچون مالیات، عوارض و کارهای اداری برای کارخانه ها و بنگاههای کار  باید بررسی و گرفته شود.

دهشیری با بیان اینکه توسعه بنگاههای اقتصادی و توسعه گردشگری می تواند در ایجاد اشتعال شهرستان موثر باشد، تصریح کرد: بنگاههای مذکور می توانند با نگاه اقتصاد مقاومتی فعالیت کنند.

وی با توجه به این نکته که پایداری اقتصادی خیلی مهم است، تصریح کرد: دست اندرکاران ایجاد اشتغال نسبت به مسائل فنی و مهارتی که نیاز جامعه بوده را آموزش دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردستان حضور مسئولان امر را در محل های کار و کارخانه ها و بررسی مشکلات کار گران را از جمله پایداری شغل های موجود در شهرستان دانست.

امام جمعه اردستان با تاکید بر این نکته که برای نهادینه کردن شعار سال مقام معظم رهبری باید به صورت عملی اقدام کرد افزود:  سیاست گذاری تحسین شده می تواند پایه های اقتصاد مقاومتی را تقویت کند.

دهشیری با توجه به اینکه مسئولان از کشوری تا شهرستانی روی محور شعار سال کار کرده و نتیجه نمی گیرند گفت:  نداشتن گفتمان سازی دقیق و موضوعی موجب عدم نتیجه شده است.

اشتغال مسئله اصلی و دغدغه شهرستان اردستان است

فرماندار شهرستان اردستان در ادامه جلسه گفت: با توجه به اینکه اشتغال مسئله اصلی و دغدغه شهرستان اردستان است، اما شاهد هستیم که چهار هزار از فرصت های شغلی شهرستان در اختیار اتباع خارجی قرار دارد.

علیرضا غیور اظهار کرد: شهرستان اردستان از شهرهای ممنوعه ای است که ورود اتباع خارجی برای کار ممنوع بوده اما شاهد هستیم که کارفرمایان به راحتی از اتباع و مهاجران  بیگانه استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از اتباع بیگانه ضمن اشغال پست های کاری برای شهروندان موجب عدم رعایت مسائل بهداشتی را نیز در بر دارد.

غیور تاکید کرد: وقتی فرهنگ سازی و زمینه سازی برای  ایجاداشتغال نیست شاهد هستیم زمین و چاه کشاورزی که از موارد اصلی ما به حساب می آید به افغانی ها اجاره داده می شود.

فرماندار اردستان با بیان اینکه  افرادی که برای کار مراجعه می کنند دارای مهارت های فنی و تجربی نیستند افزود: کارهای فرهنگی در این زمینه می تواند زمینه پذیرفتن فرصت های شغلی را به جویای کار بدهد.

وی اعلام کرد: شهرستان  اردستان با چهار هزار و ۵۰۰ نفر بیکار دارای نرخ بیکاری ۱۲ درصد و میانگین کشوری است.