شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه اردستان:

حماس زائیده روز قدس است/ راهپیمایی روز قدس می تواند محور وحدت باشد

حجت الاسلام دهشیری بوجود آمدن حماس را زائیده روز قدس دانست و افزود: با تمام خیانتهای سران اسلامی منطقه با اسرائیل همچنان این شعله امید در دل فلسطینی ها فروزان است.

به گزارش صبح اردستان، امام جمعه اردستان در گفت و گویی اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس تا کنون ضمن بازتاب جهانی توانسته با مشابه سازی در کشورهای اروپایی که حکومت هایشان اجازه می دهد به نفع مسلمانان فلسطینی راهپیمایی انجام شود که خود یک موفقیت بزرگی است.

حجت الاسلام حسن دهشیری  گفت: ابتدای انقلاب اسلامی  و در نیمه اول سال ۱۳۵۸ امام راحل با بیانیه ای این روز را اعلام کردند تا مردم بتوانند با حضورشان در خیابانها و فریاد علیه مستکبران دشمنیشان را با حامیان تروریست اعلام کنند.

وی افزود: سال ۵۸ تا کنون که ۳۸ سال می گذرد همه ساله این همایش بزرگ شکل می گیرد و مردم ایران در راهپیمایی های بزرگی شرکت کرده و  قدس را از خودشان می دانند و به تعبیر حضرت امام روز قدس روز اسلام است.

دهشیری با بیان اینکه  چرا ما روز قدس را اهمیت می دهیم، تصریح کرد: قدس قبله اول مسلمانان بوده  و دوم اینکه توسط غاصبی غصب شده و عده ای  مسلمان هستند که از خانه هایشان آواره شده اند.

وی با اشاره به اینکه همه پذیرفته اند روز قدس حرکت ماندگاری  از امام راحل را که  یک حرکت بسیار جذاب و اثر بخش بوده افزود: روز قدس نیاز به حامی دارد و در نتیجه برای ما اهمیت دارد روز قدس و نگذاریم این یادگار حضرت امام فراموش شود.

امام جمعه اردستان تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره اعلام می کنند روز قدس پرشور برگزار شود و همه مسئولان ضمن صدور اطلاعیه در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند.

دهشیری با بیان اینکه روز قدس بسیار اهمیت دارد و باید آن را  ضمن حضور حفظ کنیم، تصریح کرد: راهپیمایی روز قدس علیه ظلم، کفر و جنایت است که باید فریاد بزنیم و این فریاد زدنها  می تواند بسیار نقش آفرین باشد و همین یک پشتوانه ای شد برای فلسظینی ها  که هفتاد سال استقامت کنند.

وی  بوجود آمدن حماس را زائیده روز قدس دانست و افزود: با تمام خیانتهای سران اسلامی  و همکاری با اسرائیل،  همچنان این شعله امید در دل فلسطینی ها فروزان است.

امام جمعه اردستان با این جمله  که روز قدس اثر گذار بوده است  گفت: به تعبییر امام راحل نگویید این مرگها اثر ندارد و همین مرگها بود که شاه را سرنگون کرد و می تواند این راهپیمایی محور وحدت نیز باشد اگر یک سری از حکام خبیث کشورهای اسلامی به خود بیایند می توانند بهترین استفاده را به نفع فلسطینیان داشته باشند.

دهشیری تاکید کرد: روز قدس باید  پرشورتر برگزار شود تا موجب رسوایی آمریکا، اسرائیل و حامیانش شود و موجب  مستجکم تر شدنن صفوف مسلمانان می شود.

انتهای پیام / کد خبر23156

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار