پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه پیام نور اردستان:

دو برابر کشور های دیگر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در کشور وجود دارد

ایرج پور با اشاره به این موضوع که دانشجویان از دانشگاه فارغ التحصیل شده و مدرک گرایی صورت گرفته و در نوبت درخواست کار قرار دارندافزود: آمارهای رسمی به ما نشان می دهد دو برابر کشور های دیگر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در کشور وجود دارد.

به گزارش صبح اردستان، رئیس دانشگاه پیام نور اردستان شامگاه شنبه در مراسم شورای اداری در دانشگاه پیام نور اظهار کرد: امروزه معضلات اقتصادی بر هیچ کس پوشیده نبوده و نقل محافل معضلات اقتصادی است.

محمد ابراهیم ایرج پوربا بیان اینکه امضاء تفاهم نامه تاسیس و راه اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری شهرستان اردستان در استان برای  اولین بار صورت می گیرد، تصریح کرد: معضلات و مشکلات نتایج  یک روز و چند روز نبوده و مجموعه ای از موارد چند وجهی معضلات را به وجود آورده است.

وی گفت: هر چه موج جمعیتی بیشتر می شود مشکلات هم بوجود آمده و این موج امروزه از دانشگاهها در حال عبور بوده چرا که دانشگاهها خالی از دانشجو شده است.

ایرج پور با اشاره به این موضوع که دانشجویان از دانشگاه فارغ التحصیل شده و مدرک گرایی صورت گرفته و در نوبت درخواست کار قرار دارندافزود: آمارهای رسمی به ما نشان می دهد دو برابر کشور های دیگر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در کشور وجود دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور اردستان با اشاره به آمار دانشجویان که کمیت ها افزایش داشته ولی کیفیت ها پایین آمده خاطرنشان کرد: مشکلاتی که امروزه ما را به اینجا رسانده می توان مباحث بانکی، انحصار طلبی اقتصادی و نبود اشتغال پایدار برای قشر بیکار جامعه را نام برد.

وی قوی ترین شیوه اداره شرکت های دانش بنیان را دانشگاهها نام برد که کلید ترقی کشورهای پیشرفته نیز بوده و در ایران هم کلید آن می تواند اقتصاد مقاومتی باشد.

رویکرد مرکز خلاقیت باید در دانشگاهها باشد

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه گفت:  نکته اساسی که اهمیت این رویکرد و بهره وری پیش رو را افزوده پیشبرد تلاش های علمی و تحقیقاتی است.

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد با بیان اینکه تاسیس و راه اندازی مرکز خلاقیت یک نهال نوپا یی است که احتیاج به آبیاری دارد، تصریح کرد:  اینگونه مراکز هنوز در کشور جایگاه واقعی خود را به تمام معنا پیدا نکرده است.

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه رویکرد مرکز خلاقیت باید در دانشگاهها یا کنار دانشگاهها باشد افزود: دانشگاه پیام نور اردستان برای این موضوع مهیا بوده و از امکانات اولیه رخوردار می باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور اردستان از آزمایشگاههای بهتری برخوردار بوده و در گذشته جلسات و تفاهم نامه هایی برای گرفتن مجوز مرکز خلاقیت در این دانشگاه انجام شده است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: تمام مجموعه این تلاشها به رشد اقتصادی شهرستان کمک کند و مجموعه مسئولان شهرستان باید در اجرای آن مشارکت کنند تا مرکز نمونه ای را ایجاد کنیم.

انتهای پیام / کد خبر23247

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار