صبح اردستان

ایجاد نمایشگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد در اردستان

کدخبر: 23267
تیر ۴, ۱۳۹۶ در ساعت ۹:۵۳ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، رئیس اداره بهزیستی اردستان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در گفت و گویی اظهار کرد: اعتیاد یک بیمارى اجتماعی بوده که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که بـه علل گرایش بیمار توجه نشود،  درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه بخش خواهد بود.

محمدعلی مطلب زاده گفت: اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه به حساب آمده و موجب رکود اجتماعى در زمینه هاى مختلف مى شود.

وی افزود: شعار هفته مبارزه با مواد مخدر «اول گوش کن» اعلام شده تا با یاد دادن این کلمه به کودکان و جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آنها برداریم.

مطلب زاده با بیان اینکه اداره بهزیستی اردستان با برگزاری ۲۱ دوره آموزشی به تعداد یکهزار و ۵۰ نفرآموزش مبارزه با مواد مخدر برگزار کرده، تصریح کرد: آموزش ها برای دانش آموزان، کارگران و کارمندان شهرستان بوده است.

رئیس اداره بهزیستی اردستان همچنین از برپایی ۵۳ دوره آموزشی مهارتهای زندگی مشاوره پیش از ازدواج خبر داد که در این ارتباط یکهزار و ۲۵۵ نفر مهارت فرزند پروری را در این زمینه فرا گرفته اند.

وی همچنین از برنامه های مهم هفته مبارزه با مواد مخدر اردستان را ایجاد نمایشگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد در محل اداره بهزیستی اردستان اعلام کرد.

مطلب زاده با بیان اینکه توزیع یاری برگ بین ۶۰ نفر از معتادان بهبود یافته پخش شده است، تصریح کرد: به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدراطلاعاتی در خصوص مبارزه با مواد مخدر چاپ و در نماز جمعه و بین بازدید کنندگان از نمایشگاه مواد مخدر پخش خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی اردستان خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی اردستان به منظور تاسیس و ایجاد کمپ جدید بازپروری معتادان قدم های مثبتی را برداشته است.

وی همچنین یادآورشد: پشتیبانی از ۲۱۰ پرونده فعال مرکز بازپروری ساحل سلامت از فعالیتهای یکساله اداره بهزیستی اردستان بوده است.