پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
در سه ماه ابتدایی سال 96 رقم خورد؛

وقوع هشت حادثه ویژه اورژانسی در شهرستان اردستان

هشت حادثه ویژه در سه‌ماهه ابتدایی سال در شهرستان اردستان رخ داد که تکنسین‌های اورژانس به آن رسیدگی کردند.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز، رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان اظهار کرد: تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان اردستان در سه‌ماهه نخست امسال به ۸۰۳ مأموریت شامل ۶۸۶ مأموریت شهری و ۱۱۷ جاده‌ای اعزام شدند.

علیرضا قاسمی، در این رابطه توضیح داد: از مجموع مأموریت‌های انجام‌شده در این مدت، ۶۰۲ مورد غیر تصادفی شامل ۵۸۶ شهری و ۱۶ جاده‌ای و ۲۰۱ مورد تصادفی شامل ۱۰۰ شهری و ۱۰۱ جاده‌ای بوده است.

رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان بابیان اینکه بیشترین موارد مأموریت‌های غیر تصادفی در سه‌ماهه ابتدایی سال در شهرستان اردستان با ۱۵۸ مورد مربوط به بیماری‌های قلبی، ۶۱ مورد تنفسی، ۳۴ مورد سقوط و ۲۶ مورد مسمومیت بوده است، خاطرنشان کرد: در این مدت، ۶۶۵ بیمار و مصدوم پس از دریافت خدمات درمانی اورژانس پیش بیمارستانی برای بستری به بیمارستان منتقل و ۱۲۵ نفر به‌صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

قاسمی اظهار کرد: تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ اردستان در سه‌ماهه امسال موفق شدند یک مورد احیای موفق و پنج زایمان را به نام خود ثبت کنند.

وی با اشاره به وقوع هشت حادثه ویژه در این شهرستان، افزود: در این مدت، هشت هزار و ۸۹۱ تماس با اتاق فرمان ۱۱۵ شهرستان اردستان برقرارشده است.

رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان، ادامه داد: پرسنل اورژانس ۱۱۵ اردستان، در سه‌ماهه امسال برای پوشش امداد- سلامت ایام و مراسم‌های مختلفی چون امداد نوروزی و انتخابات، ۶۵۰ ساعت استقراری داشتند.

قاسمی بابیان اینکه شهرستان اردستان در شمال شرق اصفهان واقع‌شده و بالغ‌بر ۴۲ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: فوریت‌های پزشکی این شهرستان، از شش پایگاه، یک اتاق فرمان و ۴۲ نفر پرسنل برخوردار است و به‌صورت شبانه‌روزی برای امدادرسانی به مصدومان و بیماران آماده‌باش است.

انتهای پیام / کد خبر23363

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار