جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه ازاد اسلامی اردستان:

رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی اردستان پژوهشی است

عمادی گفت: دانشگاه آزاد اردستان با توجه به پتانسیل های موجود رویکرد آن آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بوده که در حال حاضر رویکرد پژوهشی آن انجام می شود.

به گزارش صبح اردستان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردستان عصر امروز در نشست خبری در محل دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اردستان توانسته توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد دانش بنیان  را سرلوحه کار خود قرار دهد.

جلیل عمادی گفت: دانشگاه آزاد اردستان با توجه به پتانسیل های موجود رویکرد آن آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بوده که در حال حاضر رویکرد پژوهشی آن انجام می شود.

وی افزود: با توجه به رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی اردستان به پژوهش،  توانسته ایم از موضوع اقتصادی آن کسب درآمد زایی برای دانشگاه داشته باشیم.

عمادی همچنین تاکید کرد: با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی دانشگاه آزاد اسلامی اردستان توانسته با احداث گلخانه ای با دو هزار هکتار و هزینه ای بالغ بر ۶۸۰ میلیون ریال بیش از ۱۰ هزار دسته گل تولید کند که اولین محموله آن راهی بازار استان شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردستان با بیان اینکه برای کاشت این گل،  کارهای کارشناسی و پژوهشی زیادی انجام شده که نوع گل با خاک منطقه همخوانی داشته باشد، تصریح کرد: پس از  نتیجه مشخص شد که گلها با اقلیم اردستان سازگار بوده لذا نسبت به افزایش گلخانه اقدام خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود دانشجو از وجود کارمندان در امور گلخانه بکارگیری شده اند تا بتوانند یک شغل پایداری را برای خود داشته باشند.

عمادی با اشاره به وجود دو سهم آب برای کشاورزی افزود:  اما هنوز مشکل کمبود آب وجود دارد، لذا برای گلخانه مورد نظر از اب قطره ای استفاده شده که خیلی هم به صرفه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردستان خبر داد: پایان نامه هایی روی گلهای دارویی را داشته ایم و سه گل دارویی و گیاهی را بررسی کردیم که برداشت گلهای مورد نظر در دو هفته گذشته انجام شد که برای بیماریهای سرماخوردگی و سرع خیلی مفید بوده است.

وی همچنین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اردستان در طرح های برون دانشگاهی نیز موفق بوده و طرح جمع آوری آبهای سطحی را در دست اقدام بوده و همچنین فعالیتهای دانش بنیان در رشته عمران ادامه دارد.

عمادی خاطرنشان کرد: پیگیری برای پذیرش رشته پرستاری توسط این دانشگاه انجام شده که در صورت تایید با خرید امکانات مورد نظر آمادگی پذیرش آن وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردستان گفت: جای خالی رشته های مهارتی  در مدارس احساس می شود که این دانشگاه آمادگی دارد رشته های مورد نظر را در مدارس سماء دانشگاه شروع کند.

وی یادآوری کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اردستان در حال حاضر ۸۰۰ دانشجو داشته و دارای ۲۸ نفر هیئت علمی، ۲۸ نفر کارمند و۱۱نفر دانشجوی ارشد فعال و دو نفر دکترای زراعت و معماری دارد.

انتهای پیام / کد خبر23934

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار