پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
کارشناس مسائل سیاسی:

حرکت نمایندگان موضعگیری منفی در جامعه داشته است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تصاویر نمایندگان که در فضای مجازی منتشر شد واکنشهای مختلفی را در بین سیاسیون بجا گذاشت و موضعگیری منفی در جامعه اسلامی داشته است.

به گزارش صبح اردستان، خدابخش کبریایی در گفت و گویی اظهار کرد: گرفتن تصاویر سلفی توسط تعدادی از منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که یکی از میهمانان خارجی مراسم تحلیف بود موجب تعجب مردم و مسئولان شده است.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تصاویر نمایندگان  که در فضای مجازی منتشر شد واکنشهای مختلفی را در بین سیاسیون بجا گذاشت و موضعگیری منفی در جامعه اسلامی داشته است.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته رشد سیاستمداران و سیاستگذاران به صورت پله ای و از پایین ترین جایگاه در احزاب شروع و مرحله به مرحله به سطح بالای سیاسی می رسند.

کبریایی تاکید کرد: در کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته از جمله کشورها افراد نه بر اساس صلاحیت بلکه با رانت سیاسی حاکمان هم طیف در قدرت و رانت مالی و روابط شخصی (زد و بند سیاسی) این مقام را بدست می آورند که در بعضی از  موارد شخصیت و طبقات شایسته این پست را ندارند.

کارشناس مسائل سیاسی همچنین گفت: وقتی مردم بدون بصیرت و شناخت یک لیست  که با تبلیغات رسانه های جهانی و بدون فکر انتخاب می شوند دیگر نباید اینگونه نمایندگان مجلس را عصاره دانست.

وی با اشاره به مسائل پیش آمده تاکید کرد: وقتی افراد بی ظرفیت و بی تجربه و خود بزرگ بین که هیچ یک از شاخص های نمایندگی را ندارند انتخاب می کنیم، ثمره آن تصویب نابودی  یک صنعت همچون هسته ای در ۲۰ دقیقه  و یا وقتی سند ۲۰۳۰ را برای نظر خواهی به مجلس می آورند حتی بدون خواندن آن را تصویب می کنند.

کبریایی با بیان اینکه  وقتی ملاک های دیده بان نظام جمهوری اسلامی را مطالعه نمی کنیم و رأی بر اساس تفکر قبیله ای است، تصریح کرد: انتظار سعادت و استدلال یک ملت سرابی پبیش نیست.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: وقتی برای اشتباه نمایندگان و معذرت خواهی از مردم نایب رئیس مجلس می گوید مگر چه اشکالی دارد نمایندگان با یک خانم که حجاب او از بعضی از ما بهتر است عکس بگیرند.

وی  یادآوری کرد: همین خانم چند روز قبل به خاطر پرتاب موشک ماهواره بر کشور ایران را محکوم کرده بود و این چیزی نیست جز اینکه داریم علامت می دهیم که ما آماده تسلیم هستیم و این حرکت هشداری است به همه که اگر مواظبت و مراقبت از حاکمیت اسلامی نکنیم باید منتظر خسارتهای جبران ناپذیر از عملکرد نمایندگان باشیم.

انتهای پیام / کد خبر24056

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار