صبح اردستان

اقتصادمقاومتی در حد یک شعار باقی مانده است

کدخبر: 24066
مرداد ۱۹, ۱۳۹۶ در ساعت ۱:۳۷ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، محمد تقی کیانی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در فرمانداری اظهار کرد: سامانه رصد اشتغال در حال حاضر با مشکل فنی روبرو شده و امکان ثبت اشتغال وجود ندارد.

معاون فرماندار اردستان گفت: سال گذشته سهمیه اشتغال کشور نهصد و ۷۰ هزار نفر و سهمیه استان اصفهان از این آمار ۹۰ هزار و اردستان یک هزار و ۵۰۰ نفر بوده که اردستان توانسته یک هزار و ۳۸۰نفر را در این زمینه جذب کند.

وی افزود: عدم جذب تملک دارایی ها موجب عدم جذب اشتغالها در شهرستان شده  و فقط ۱۴ واحد توانسته اند اشتغالهای خود را در سامانه رصد ثبت کنند که خبری از واحدهای بزرگ نیست.

کیانی با بیان اینکه ۴۴ نفر سهم کارورزی اردستان بوده، تصریح کرد: ۴۸ نفر در سامانه رصد ثبت نام کرده و همگی استحقاق شرایط کارورزی را دارند.

معاون فرمانداری اردستان با اشاره به آمار مرکز ایران گفت: سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیکار مطلق در ایران وجود دارد که افراد از سنین ۱۵ تا ۶۴ سال را شامل می شود.

وی تاکید کرد: با اشاره به آمار مرکز ایران یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از افراد فارغ التحصیل از دیپلم به بالا بوده که ۶۵ درصد آن خواهران هستند.

کیانی همچنین از سهمیه در نظر گرفته شده طرح دولت برای رفع بیکاری که یکصد و ۵۰ هزار نفر برای کل کشور بوده و استان اصفهان هم پنج هزار سهمیه داردافزود: سهمیه اردستان هم ۴۴ نفر است.

معاون فرمانداری اردستان با توجه به نرخ ۱۴ و هفت دهمی استان اصفهان تصریح کرد: اردستان با ۹ و هفت دهم درصد نسبت به استان در جایگاه خوبی قرار داشته و استان اصفهان بعد از البرز دومین استان صنعتی کشور است.

وی نرخ بیکاری اکثر شهرهای استان را خیلی بالا دانست و گفت: کمترین نرخ بیکاری مربوط به شهر کاشان است.

کیانی همچنین از بعضی ادارات نسبت به اجرایی کردن دستور مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد و گفت: فقط سخنان مقام معظم رهبری را به عنوان یک شعار دریافت کرده اند و در عمل اقدامی صورت نگرفته است.