جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

نگاه به اشتغال در اردستان باید تغییر کند

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: نگاه به اشتغال در شهرستان اردستان باید تغییر کرده و امکان ندارد که در بخش کشاورزی دنبال توسعه اشتغال یا حفظ آن باشیم چون منابعی که در اختیار داریم این اجازه را به ما نمی دهد.

به گزارش صبح اردستان، فرماندار اردستان پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال اردستان که با حضور مدیر کل فنی حرفه ای استان برگزار شد اظهار کرد: با تمام تلاشهایی که در حوزه اشتغال انجام شده توانسته ایم با کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در شهرستان مواجه شویم.

علیرضا غیور گفت: مردم اردستان قانع، پر تلاش و سخت کوش بوده و با همه کم بودها شاهد تلاش مردم در بخشهای مختلف هستیم.

وی افزود: با اوضاع اقلیمی سختی که در منطقه اردستان وجود دارد مرم از دیرباز زندگی های سختی را داشته و با کارهای بزرگی  که هم انجام می دهند زندگی جریان دارد.

غیور با بیان اینکه درشهر اردستان ۴۷۰ رشته قنات  وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به منطقه خشک و خشکسالی های اخیر که آثار آن باقی مانده، حکایت از کار و تلاش مردم در بخش کشاورزی داشته است.

فرماندار اردستان تاکید کرد: وضعیت ها نسبت به قبل تغییر کرده و با حفر ۲۸۰ حلقه چاه این سرمایه بزرگ خدادادی را به نوعی نابود کرده اند که نتیجه آن خالی شدن روستاها از سکنه شده است.

وی افزود: ۳۴۰ روستا در شهرستان اردستان وجود دارد که به موجب خشکسالی ها و نبود اشتغال  بیشتر آن خالی از سکنه و قابل زندگی کردن نمی باشد.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: نگاه به اشتغال در شهرستان اردستان باید تغییر کرده و امکان ندارد که در بخش کشاورزی دنبال توسعه اشتغال یا حفظ آن باشیم چون منابعی که در اختیار داریم این اجازه را به ما نمی دهد.

غیور با اشاره به  موضوع اشتغال تصریح کرد: بیشترین تلاش در دو سال گذشته توسط فرمانداری و ارگانهای متولی ایجاد فرصت های شغلی و شناسایی سرمایه های جدید برای قشر بیکار بوده است.

وی با توجه به اینکه در دو سال گذشته هیچ مجموعه ای در اردستان تعطیل نشده که جای خوشحالی دارد، مجموعه هایی نیز اضافه شده تا فرصت های شغلی بیشتری ایجاد شود.

فرماندار اردستان با توجه به اینکه باید برای مهارت آموزی جوانان بیکار تلاش کنیم افزود: بهتر است آموزش های لازم را در قالب مهارت آموزی آموزش دهیم که بسیاری از مشکلات به این طریق کاهش پیدا خواهد کرد.

غیور همچنین اعلام کرد: مراکز فنی حرفه ای موجود بعضی از آن فعال نیستند و آن هم در مراکز دهستان های اردستان که باید در این زمینه کمک شود تا جمعیت روستا مهاجرت نکنند و بتوانیم آنها را در روستا نگهداریم.

انتهای پیام / کد خبر24773

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار