پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
مدیر موسسه خورشید قم:

هیئت های مذهبی جایگاه و قرارگاه شیعه هستند

مدیر موسسه خورشید قم با اشاره به این موضوع که هیئت های مذهبی جایگاه و قرارگاه شیعه هستند،گقت: هیئت ها از عنصرهایی بوده که انقلاب اسلامی با آن شکل گرفته و در دفاع مقدس هم به عنوان یک پشتیبان قوی فعالیت داشته اند.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام مرتضی وافی عصر امروز در همایش طلایه داران محرم در سالن اداره ارشاد اردستان اظهار کرد: اوج جریان اسلام در ماه محرم شکل می گیرد.

مدیر موسسه خورشید قم گفت: توسل ها در دو مورد فردی و و اجتماعی شکل می گیرد که در موضوع اجتماعی  باید مواردی را مد نظر قرار داد.

وی افزود: بهترین توسل و ظرفیت اجتماعی هیئت های مذهبی است که ظرفی عظیم برای احیای اهل بیت خواهد بود.

حجت الاسلام وافی با بیان اینکه هیئت های مذهبی می تواند جای همه صنف ها را پر کند افزود:  اما در بعضی اوقات این ظرفیت ها به فراموشی سپرده می شود.

مدیر موسسه خورشید قم با اشاره به این موضوع که هیئت های مذهبی جایگاه و قرارگاه  شیعه است، تصریح کرد: هیئت ها از عنصرهایی بوده که انقلاب اسلامی با آن شکل گرفته و در دفاع مقدس هم به عنوان یک پشتیبان قوی فعالیت داشته اند.

وی با توجه به وجود ۱۵۰ هزار هیئت مذهبی موجود در سراسر کشور یادآوری کرد: همه احزاب را اگر جمع کنید هیچکدام به ظرفیت هیئت های مذهبی نخواهند رسید و ما همه خدمات و زحمات و هویت هیئت ها را برای مردم مشخص نکرده ایم.

حجت الاسلام وافی تاکید کرد:  ارکان یک هیئت حقیقی و کامل را اگر شناختیم و امر به معروف و نهی از منکر را اگر در آن انجام دادیم  پرچم آن هم به اهتزاز در خواهد آمد.

مدیر موسسه خورشید قم  با اشاره به اینکه هیئت ها ها باید از سه رکن اساسی عطوفت، شور و شعوربرخوردار باشند، گفت: اگر شعر آئینی انجام شود فضای فرهنگی هم در جامعه حاکم می شود.

حجت الاسلام وافی تاکید کرد: مداحان و روحانیون جریان صوت و لحن را در هیئت ها مهم دانسته و بدانند پایه موسیقی ایرانی ما تعزیه و روضه بوده که باید این رکن در کشور بصورت بالنده پیگیری شود.

انتهای پیام / کد خبر24788

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار