سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
امام جمعه اردستان:

روحانیون نقش بسیار مهمی برای فرهنگ ‌سازی ساخت مساجد دارند

امام جمعه اردستان گفت: روحانیون نقش بسیار مهمی برای فرهنگ ‌سازی ساخت مساجد در جامعه داشته و باید از ظرفیت خیران مسجد ساز شهرستان در این زمینه استفاده کافی را ببریم.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری شامگاه یکشنبه در افتتاح مسجد «اهل البیت» اردستان اظهار کرد: مسجد خانه خداست و احترام خاصی دارد، لذا همسایه های مسجد در حفظ و پاکیزگی آن کوشا باشند.

امام جمعه اردستان گفت: مومنان در مساجد احساس آرامش داشته و منافقان احساس زندانی را در مساجد دارند، لذا این است که مومن روحی ایمانی داشته و منافق روحیه نفاق دارد.

وی افزود: با ساخت مسجد و برگزاری نماز جماعت خیرات و برکات آن هم شامل ساکنین محله خواهد شد و شاهد باشیم همه آنچه که مربوط به امور مسلمانان هست همچون صدر اسلام در مساجد انجام شود.

حجت الاسلام دهشیری طبق آیات قرآن کریم تصریح کرد: ممنوعیت دشمنان از عمران مساجد امری طبیعی بوده و خداوند فضیلت مسجد سازی را مخصوص برای مومنان دانسته و سازند گان مساجد را جزء هدایت شدگان قرار داده است.

امام جمعه اردستان با بیان اینکه روحانیون نقش بسیار مهمی برای فرهنگ ‌سازی  ساخت مساجد در جامعه دارند، تصریح کرد: باید از ظرفیت خیران مسجد ساز شهرستان در این زمینه استفاده کافی را ببریم.

عبدالمجید البقشی در ادامه مراسم اظهار کرد: افرادی متقبل شده اند تا در کل کشور مساجدی ساخته شود و بانی که ما با او در ارتباط هستیم تا کنون ۱۲۰ مسجد را ساخته اند.

تولیت مسجد اهل البیت اردستان گفت: برای اردستان دومین مسجدی است که توسط خیران ساخته می شود و میلغ پنج میلیارد ریال تا کنون  در این مسجد هزینه شده است.

وی افزود: مسجد اهل البیت اردستان که در شهرک امام حسن مجتبی(ع) ساخته شده دارای چند باب مغازه و همچنین ساخت درمانگاهی در کنار آن خواهد بود که به دو میلیارد ریال هزینه نیاز دارد.

انتهای پیام / کد خبر25410

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار