صبح اردستان

دانش آموزان اردستانی با کودکان عاشورا همنوایی کردند

کدخبر: 25420
مهر ۱۷, ۱۳۹۶ در ساعت ۱۲:۵۷ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، مریم عرب صبح امروزدر ویژه برنامه مراسم راه پیمایی«هر کودک نشانی از خداست» اظهار کرد: بمناسبت هفته ملی کودک ویژه برنامه ای از پارک شهدای گمنام شهرداری به مقصد کانون شماره یک اردستان برگزار شد.

معاون کانون فکری پرورشی کودکان اردستان گفت: دانش آموزان که ۱۵۰ نفر بودند ضمن احترام به مقام شامخ شهیدان، با آرمان های آنان تجدید میثاق کرده و در ادامه به دلیل تقارن با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حمل نمادهایی با کودکان عاشورا همنوایی کردند.

وی افزود: دانش آموزان اردستانی ضمن گرامی داشتن غربت و مظلومیت کودکان کربلا در طول مسیر راهپیمایی با سر دادن شعارهایی در خصوص صلح و امنیت، بهداشت، تغذیه مناسب و سلامت را برای همه کودکان جهان مطالبه کردند.

عرب با بیان اینکه دانش آموزان در پایان راهپیمایی در سالن اجتماعات کانون شماره یک تجمع کردند، تصریح کرد: دانش آموزان از برنامه هایی همچون قصه گویی، شعرخوانی، مرثیه خوانی در  ذکر مناقب و مصیبت خاندان عصمت وطهارت بهره مند شدند.

معاون کانون فکری پرورشی کودکان اردستان تصریح کرد: دانش آموزان با شرکت در کارگاه امنیت و سلامت برای کودک امروز با همکاری شبکه بهداشت، با حوادث در کمین و نحوه پیشگیری از آنها اشنا شدند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان در کارگاه آموزشی با مشارکت هلال احمر اصول امنیتی در مقابله با بلایای طبیعی را فرا گرفته  و در فضای دوستدار کودک به نقاشی پرداختند.

عرب با اشاره به برنامه یک روزه برای دانش آموزان بمناسبت هفته کودک افزود: ذانش آموزان در بخشی از آموزشهای امروز در کارگاه هنری «خوشنویسی» شرکت کرده و از تکنیک خط بنایی، اسامی شهدای کودک و نوجوان کربلا را خطاطی کردند.