جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان:

اساس کار «اقتصاد مقاومتی» فرهنگ سازی آن است

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: پرداخت وامهای اقتصاد مقاومتی توسط بازرسان به منظور راستی آزمایی کنترل می شود و اساس کار اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی آن است.

به گزارش صبح اردستان، سرهنگ احسان اله رضاپور در گفت و گویی اظهار کرد: امسال هنوز اعتباری برای اقتصاد مقاومتی واریز نشده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: با توجه به عدم واریز اعتبار برای موضوع اقتصاد مقاومتی اما متقاضیان زیاد بوده و پرونده های درخواستی انباشته شده است.

وی افزود: مقرر شده  با توجه به برداشت منابع ذخایر ارزی که صورت می گیرد مبلغی هم به بسیج سازندگی تخصیص داده شود که گامی بلند در موضوع تولید و اشتعال برداریم.

سرهنگ رضا پور با بیان اینکه در سال گذشته ۳۶ میلیارد تومان وام به متقاضیان طرح ها پرداخت شده، تصریح کرد: با پرداخت وامهای مورد نظر توانسته ایم سه هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به عدم تخصیص در سال ۹۶ اما کار را متوقف به بودجه نکرده و کارها ادامه دارد.

وی همچنین اعلام کرد در عرصه هایی با همکاری فنی حرفه ای در موضوع تولید اقتصاد مقاومتی آموزش را اجرا می کنیم و یک کار خیلی خوب را در سال جدید شروع خواهیم کرد.

سرهنگ رضا پور بودجه مورد نیاز طرحهای اقتصادی را ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد که با توجه به اقلیم هر شهرستان تقسیم بندی شده تا در صورت تخصیص به آنها واگذار شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به تخصیص بودجه گفت: طرح اقتصاد مقاومتی کل استان را زیر پوشش قرار می دهد و برای نمونه می توان صنایع تبدیلی اردستان که در حال حاضر بیش از دو هزار هکتار پسته دارد برای فرآوری آن می توان اقدام کرد.

وی  با توجه به اینکه پرداخت وامهای اقتصاد مقاومتی توسط بازرسان به منظور راستی آزمایی کنترل می شود تاکید کرد: اساس کار اقتصاد مقاومتی  فرهنگ سازی آن است و تا فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه نشود نمی توان کار کرد و پیشرفتی داشت.

سرهنگ رضا پور افزود: همه پتانسیل خود را در موضوع گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی گذاشته ایم و در شرف تشکیل قرارگاه فرهنگی اقتصاد مقاومتی با همکاری تمامی اقشارهمچون کارمندان، کارگران، دانش آموزان هستیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با برگزاری کارگروههای اجتماعی که انجام می شود و هر قشزی نخبگانشان رامعرفی می کند قرارگاه  فرهنگی اقتصاد مقاومتی با تایید در مجمع بسیج عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام / کد خبر25492

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار