سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رئیس اداره بهزیستی اردستان:

عدم اشتغال و مناسب سازی بزرگترین مشکل معلولان اردستانی است

رئیس اداره بهزیستی اردستان گفت: بیکاری و عدم مناسب سازی فضای شهر، از مشکلات عدیده و جدی نابینایان و معلولان این شهرستان است که این دو مشکل رنجی است که بر رنج های معلولان افزوده شده است.

به گزارش صبح اردستان، رئیس اداره بهزیستی اردستان عصر امروز در جلسه مناسب سازی در محل فرمانئداری اردستان اظهار کرد: طبق قانون جامع حمایت از معلولان ماده دو کلیه وزارتخانه ها، موسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی موظفند در طراحی تولید، احداث ساختمان و اماکن عمومی و معابر به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم  شود.

محمد علی مطلب زاده گفت:  باید ترتیبی اتخاذ شود تا در خصوص مناسب سازی پیاده روهای سطح شهر اردستان توسط مراجع ذیصلاح برای معلولان اقدام مقتضی انجام شود.

وی افزود:  مکاتبه با اداره اوقاف انجام شده که نسبت به مناسب سازی اماکن و ابنیه زیارتی برای معلولان معیارهای مناسب را لحاظ کند.

مطلب زاده تاکید کرد: نظام مهندسی می تواند با توجه به استارت کار ساختمان سازیها در سطح شهرستان نسبت به عدم تایید ساختمانها تا لحاظ کردن مناسب سازی ها اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس اداره بهزیستی اردستان همچنین با توجه به روز نابینایان افزود: بیکاری و عدم مناسب سازی فضای شهر، از مشکلات عدیده و جدی نابینایان این شهرستان است که این دو مشکل رنجی است که بر رنج های نابینایان افزوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۶ نابینا و کم بینا در شهرستان اردستان وجود دارد که ۸/۵ درصد جمعیت معلولین شهرستان را تشکیل می دهند و ۱۷ نفر آنها مستمری بگیر بهزیستی شهرستان هستند.

انتهای پیام / کد خبر25607

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار