جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
مدیر آموزش و پرورش اردستان:

تحقق اصل «دانش آموز محوری» و مشارکت نتیجه انتخابات شورای دانش آموزی است

مدیر اداره آموزش و پرورش اردستان گفت: برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی به موجب تحقق اصل دانش آموز محوری و مشارکت مؤثر دانش آموزان در تصمیم گیری و بهره مندی از توانمندی و تقویت مسئولیت پذیری آنان است.

به گزارش صبح اردستان، مدیر اداره آموزش و پرورش اردستان پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین بیستمین انتخابات شوراهای دانش آموزی در دبیرستان دکتر حسابی اردستان اظهار کرد: مدیران و معلمان شرایطی را فراهم کنند تا دانش آموزان نقش بیشتری را در اداره مدرسه ایفا کنند.

عیسی شفیعی گفت: شوراهای دانش آموزی باید با تعامل بیشتر زمینه فعالیت تشکل های دانش آموزی را در مدرسه فراهم کرده و فعالیتهای فرهنگی و علمی را به دستان آنها اداره کنند.

وی افزود: برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی به موجب تحقق اصل دانش آموز محوری و مشارکت مؤثر دانش آموزان در تصمیم گیری و بهره مندی از توانمندی و تقویت مسئولیت پذیری آنان است.

شفیعی با بیان اینکه دانش آموزان مسئولیت پذیری را تمرین می کنند، تصریح کرد: نتیجه چنین عملی در مدارس آینده روشن جوانان و نوجوانان را تضمین می کند.

مدیر آموزش و پرورش اردستان همچنین تصریح کرد: امروز در ۶۱ مدرسه اردستان انتخابات برگزار می شود و هر مدرسه تعداد پنج نفر را به عنوان نفرات اصلی و دو نفر را به عنوان عضو اللبدل انتخاب خواهند کرد.

وی در واقع برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی را نماد و تمرین دموکراسی و مشارکت دانش آموزان در مسئولیتهای آینده کشور خواند و افزود: دانش آموزان خود محور بودن را در کنار معلمان و اولیا تمرین می کنند تا بتوانند در آینده مسئولیتهای خوبی را بتوانند قبول کنند.

شفیعی از اینکه در یک مدرسه تعداد ۴۳ نفر خود را کاندید انتخابات کرده اند آن را اعتماد به نفس قوی دانش آموزان اعلام کرد که در یک رقابت سالم و سازنده منتخبین کارآمدی برای مدارس خواهند بود.

مدیر آموزش و پرورش اردستان خطاب به دانش آموزان گفت:  دانش آموزان باید به این نکته توجه کنند که آینده در دستان آنها اداره خواهد شد.

انتهای پیام / کد خبر25831

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار