جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان:

معرفی توانمندی اردستان با استفاده از گویشها و آداب و رسوم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: استفاده از کتابها، آداب و رسوم ها و گویش ها در قالب کارگاهی در یکی از غرفه های هفته فرهنگی می تواند توانمندی شهرستان را بشتر معرفی کند.

به گزارش صبح اردستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان عصر امروز در کمیته فرهنگی هفته فرهنگی در محل این اداره اظهار کرد: برجسته کردن چهره های ملّی و فرهنگی اردستان در هفته فرهنگی نمود و چهره فرهنگی شهر را بیشتر مشخص می کند.

فضل الله بصیرت گفت: زنده نگهداشتن ضرب المثل ها، گویش ها و اجرای سرودها با اشعار شاعران اردستانی ظرفیتهای فرهنگی و علمی شهرستان را به همگان معرفی خواهد کرد.

وی افزود: استفاده از کتابها، آداب  و رسوم ها و گویش ها در قالب کارگاهی در یکی از غرفه های هفته فرهنگی می تواند توانمندی شهرستان را بشتر معرفی کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان با بیان اینکه یکی از مقوله های هویت و شناسنامه هر محلی به زبان و گویش آن است، تصریح کرد: ضمن حفظ آن باید آن را به همه و به خصوص نسل جدید آموزش دهیم.

بصیرت تصریح کرد: باید درک درستی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه حاصل شود تا به واسطه آن رویکرد درستی برای ارتقای شاخص های فرهنگی ایجاد شود.

هفته فرهنگی در اردستان از تاریخ  هفتم تا ۱۴ آذرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / کد خبر25884

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار