صبح اردستان

شهر مهاباد اردستان بزرگترین قطب دامداری است

کدخبر: 26067
آبان ۱۰, ۱۳۹۶ در ساعت ۳:۳۰ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، علیرضا غیور عصر امروزدر جلسه ساماندهی دامداریهای اردستان اظهار کرد: ساماندهی دامداریهای شهر اردستان و  مهاباد باید در اسرع وقت سر و سامان بگیرد.

وی افزود: شهر مهاباد اردستان با بیشترین شمارش دام به عنوان قطب اصلی دامداری در شهرستان اردستان و با دارا بودن ۷۰ درصد ازدامهای سبک اردستان در این زمینه فعال هستند.

فرماندار اردستان گفت: با توجه به اینکه باید به دامداریها همیشه فراتر از مسائل بهداشتی به آن توجه کرد  و تاثیر گذاری آن خیلی زیاد است می طلبد تا در خصوص آن تصمیمات جدی گرفته شود..

غیوربا بیان اینکه درشهر اردستان ۱۵۰ واحد دامداری وجود دارد که باید برای تجمیع آن اقدام شود، تصریح کرد: سه هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک فقط در این مجموعه وجود دارد.

فرماندار اردستان با وجود ۱۴۰ هزار رأس سبک و سنگین و ساماندهی دامهای شهر مهاباد که بیشترین دام را دار است نسبت به در اختیار گذاشتن آب توسط آب منطقه ای و آبفای شهری تصمیماتی را اتخاذ کرد.

وی با توجه به شکایات های متعدد مردمی مبنی بر مزاحمت دامداریهای داخل شهر و حاشیه آن مقرر شد تا نسبت به ساماندهی آن توسط مراجع ذیربط اقدام شود.

فرماندار اردستان با توجه به توریستی بودن شهر اردستان و همچنین رعایت بهداشت محیط خواستار انتقال احشامی شد که در کنار منازل نگهداری می شوند.