جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
مسئول شبکه دامپزشکی اردستان:

برگزاری سه کلاس آموزشی پدافند غیر عامل در اردستان

مسئول شبکه دامپزشکی اردستان گفت: سه کلاس آموزشی پدافند غیر عامل با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی ویژه شهروندان اردستان، نیسیان و زواره، انجام شده است.

به گزارش صبح اردستان، میثم استکی در گفت و گویی اظهار کرد: پدافند غیرعامل به زبان ساده یعنی دفاع در مقابل تهاجم دشمن بدون استفاده از ادوات نظامی و یا درگیری ، ولی با اجرای آن می‌توان از خسارت های مالی و تلفات انسانی و همچنین تلفات دامی جلوگیری کرد.

وی افزود: تهدیدات موجود در زمینه دامپزشکی بسیار مهم و حیاتی بوده که تنها یک نمونه از این تهدیدات را می توان به شیوع بیما ری های خطرناک مشترک بین انسان و دام نام برد.

مسئول شبکه دامپزشکی اردستان گفت: اصلاحات تروریسمی در حوزه پدافند غیرعامل از قبیل اقدام تخریبی با استفاده از مواد شیمیایی، اقدامات تخریبی با استفاده از مواد مخدر و اقدامات تخریبی افراطی در زمینه محیط زیست است.

استکی همچنین تاکید کرد: اقدامات تخریبی درزمینه کشاورزی و دامپروری و بیوتروریسم که همان اقدامات تخریبی با استفاده از مواد بیولوژیک است توسط دامپزشکی اردستان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح پایش و مراقبت فعال دوازده کد اپیدمولوژیک در آبان ماه  که همان بیماری های شاربن، تب برفکی، لمپی اسکین و جنون گاوی بوده در سطح برخی از روستای های شهرستان برگزار شده است.

مسئول شبکه دامپزشکی اردستان همچنین از برگزاری سه کلاس آموزشی پدافند غیر عامل با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی ویژه شهروندان اردستان، نیسیان و زواره، برگزاری همایش با موضوع پدافند غیرعامل در حوزه دامپزشکی ویژه تمامی دامپزشکان و کارشناسان شاغل در بخش خصوصی و دولتی شهرستان و برگزاری مانور دور میزی با موضوع آنفلوانزای  فوق حاد پرندگان خبر داد.

استکی اهمیت اجرای برنامه های پدافند غیرعامل را مهمترین هدف  در مجموعه دامپزشکیدانست و افزود: پیشگیری از تهدیدات و افزایش امنیت جان انسان ها و دام ها در بالاترین سطح ممکن است.

انتهای پیام / کد خبر26090

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار