جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه اردستان:

خبرنگاران می توانند در ترویج فرهنگ عمومی تاثیر گذار باشند

امام جمعه اردستان گفت: خبرنگاران می توانند در ترویج فرهنگ عمومی و محافظت از آن موثر بوده و در این راه رسالت خود را انجام دهند.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری عصر امروز در نشست خبری به مناسبت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهمترین تشکیلات فرهنگی شهرستان است.

وی افزود: خبرنگاران بخشی از فرهنگ جامعه اسلامی هستند و اگر خبرنگار نباشد مسئولان گاهی مسئولیتشان را فراموش می کنند.

امام جمعه و رئیس  شورای فرهنگ عمومی اردستان گفت: در عرصه فرهنگی دو کار را باید انجام داد یکی فرهنگ سوزی و دیگری فرهنگ سازی به شکل صحیح و سازنده که در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه فرهنگ سوزی آن چیزهایی که در جامعه رایج بوده و با عرف ملی و مذهبی ما همخوانی ندارد و باید از جامعه خارج شود، تصریح کرد: ضمن خارج کردن برنامه ها و مراسمهای غلط، جایگزین آن را با برنامه های مذهبی خوب تامین کنیم.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی درست برنامه هایی با پیشینه ملی را فرهنگ سازی کرده و بستر سازی  مناسب  آن را در دستور کار قرار دهیم.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی باید با یک پشتوانه قوی که همه آن هم مالی نیست انجام شود که می طلبد در این زمینه هیئت اندیشه ورز و اتاق فکر ایجاد شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اردستان تصریح کرد:  مواردی که به تحکیم خانواده و اخلاق اجتماعی کمک می کند باید روی آن کار شود که صاحبان اندیشه را جهت بدهیم تا فرهنگ درست را در جامعه تبیین کنند.

وی همچنین گفت: برای حجاب، نماز و مواردی این چنینی پشتوانه درست کنیم و از افراد اثر گذار جامعه استفاده کرده تا مصوبات شورای فرهنگ عمومی به صورت قوی اجرایی شود.

حجت الاسلام دهشیری افزود: می توان اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری را الگو قرار داد که به عنوان یک فرهنگ عمومی نهادینه شد و نیاز داریم تا درون زا و برون نگر باشد تا نیازهای جامعه را برطرف کند.

امام جمعه اردستان تصریح کرد: خبرنگاران می توانند در ترویج فرهنگ عمومی و محافظت از آن موثر بوده و در این راه رسالت خود را انجام دهند.

انتهای پیام / کد خبر26146

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار