صبح اردستان

لزوم معرفی آداب و رسوم همراه با فرهنگ فاخر در هفته فرهنگی اردستان

کدخبر: 26176
آبان ۱۵, ۱۳۹۶ در ساعت ۱۲:۵۹ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری پیش از ظهر امروز در جلسه هفته فرهنگی در فرمانداری اردستان اظهار کرد: فرهنگ عاشورا است که زوایای تاریخ را روشن می کند.

وی افزود: می توانیم از اربعین اباعبدالله الهام بگیریم  که عاشورا  تا اربعین چه جریاناتی گذشته است.

امام جمعه اردستان گفت: فرهنگی که حضرت زینب(س) تبیین کردند، فرهنگ روشنایی، بصیرت افزایی، بیداری و احیاگری بوده است.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه حضرت زینب(س) توانست با فرهنگ اربعین عاشورا را احیا کند، تصریح کرد: الگو گیری از اربعین می تواند همه ما را به سر منزل مقصود رهنمون کند.

وی ضمن تاکید بر این مسئله که محور برنامه های هفته فرهنگی اردستان  شهید مدرس است افزود: تجلیل از شامخ شهید مدرس برکات فراوانی و ارزشمندی را برای اردستان به همراه دارد.

امام جمعه اردستان اطلاع رسانی در خصوص هفته فرهنگی را صرف تبلیغ در فضای مجازی کافی ندانسته و تاکید کرد: اطلاع رسانی در همه زمینه ها بصورت اعلام در اماکن عمومی و میادین شهر را لازم دانست.

حجت الاسلام دهشیری خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی هفته فرهنگی اردستان ضمن رسیدن به نقطه نظر مشترک برای معرفی اماکن با تصاویر، فیلم و نوشته در سطح شهرستان، شخصیت ها ی شهرستان را به همه بشناسانیم.

وی معرفی صنایع و مشاغل سنتی را در نمایشگاه هفته فرهنگی لازم دانست و تاکید کرد: معرفی آداب و رسوم ویژه ای که وجود دارد همچون بازی های محلی که ارزش هنری دارد و فرهنگ فاخر ما را به نمایش می گذارد لازم است.

امام جمعه اردستان گفت: با ایجاد غرفه ایثار و شهادت و معرفی شخصیت های شهرستانی در این خصوص از ایثار و شهادت غافل نشده و به کلیات موضوع به صورت منطقی نگاه کنید.