پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
مدیر اداره امور منابع آب اردستان:

عملیات پاک سازی رودخانه «روستای بغم» آغاز شد

مدیر امور منابع آب اردستان گفت: عملیات پاکسازی رودخانه روستای بغم که در دهستان علیا واقع شده پس از ده سال که با ضایعات راه سازی انباشته شده آغاز شد.

به گزارش صبح اردستان، محمد رضا سلیمی در گفت و گویی اظهار کرد: این رودخانه فصلی که مسیر عبور سیلاب و در مجاورت جاده اردستان  به اصفهان کیلومتر ۳۰ واقع شده پاک سازی کی شود.

وی افزود: عملیات پاکسازی رودخانه روستای بغم که در دهستان علیا واقع شده پس از ده سال که با ضایعات راه سازی انباشته شده آغاز شد.

مدیر امور منابع آب اردستان گفت: پیمانکار وقت ساخت محور دوم جاده اردستان به اصفهان نخاله های جاده سازی را در این رودخانه تخلیه و مسیر عبور سیلاب را مسدود کرده که سیل روستای بغم را تهدید می کند.

سلیمی با بیان اینکه پیگیری قضایی موضوع از سال ۹۲ شروع شده، تصریح کرد:  این اداره با همکاری دفتر مدیریت رودخانه ها و سواحل، فرمانداری،  اداره  راهداری و امور حمل و نقل جاده ای اردستان درسال جاری حکم قضایی غیابی توسط دادگستری شهرستان صادر و پیمانکار ملزم به تخلیه رودخانه شده است.

وی تاکید کرد: حدود ۸۰۰ متر طول رودخانه به عرض ۱۵ متر وارتفاع  یک متر و ۵۰ سانتیمتر پوشیده از نخاله راه سازی است.

مدیر امور منابع آب اردستان خاطرنشان کرد: درمجموع حدود یک ۱۰۰۰ کامیون ضایعات در این رودخانه تخلیه شده که حمل آن  بالغ بر ۵۰۰ میلیون ربال هزینه در بر دارد که پیمانکار موظف به پرداخت آن شده است.

سلیمی اشاره کرد: ضمن اینکه این اداره با جدیت از حریم رودخانه ها حفاظت می کند با متجاوزین به این حریم ها برخورد قانونی را انجام خواهد داد.

وی همچنین به روستائبان وتمامی کسانی که در مجاورت رودخانه های فصلی زندگی می کنند توصیه کرد ضمن رعایت حریم رودخانه ها از تخلیه ضایعات و تصرفات غیر قانونی این معابر خوداری کرده تا متحمل پرداخت  خسارت نشوند.

انتهای پیام / کد خبر26182

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار