جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اصفهان با تقدیم ۱۱۰ شهید مدافع حرم در کشور سوم است

مسئول معاونت فرهنگی بنیاد شهید اصفهان گفت: اصفهان با ۱۱۰ شهید مدافع حرم سومین استان کشور بوده و دردفاع مقدس نیز ۱۰ درصد از جامعه ایثارگری کشور مربوط به اصفهان است.

به گزارش صبح اردستان، سید علی قریشی عصر امروز در نشست خبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان اظهار کرد: افتخار جمهوری اسلامی ایران به رشادت شهیدانی است که در دفاع مقدس جانانه از مملکت خویش دفاع کرده و همه مردم کمک کردند تا دفاع مقدس ما کلمه مقدس را به خود بگیرد.

وی افزود: ضمن رصد از خانواده ایثارگران در شهرستانها جایگاه ایثارگری و انتظارهایی که از دانشگاهها و آموزش و پرورش داریم را مورد بررسی قرار می دهیم.

مسئول معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: ۲۵ آبانماه روز حماسه و ایثار مردم اصفهان است که در یک روز ۳۷۰ شهید را تشییع کردند و امام امت در وصف آنها گفت در کجا شهری همچون اصفهان سراغ دارید  که در یک روز این همه شهید را تشییع کنند.

قریشی با بیان اینکه مردم در دفاع از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش خود را به خوبی انجام داده اند، تصریح کرد: اردستان هم در این زمینه فعال بوده و خانواده هایی وجود دارد که بیش از یک شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

وی تاکید کرد: حدود ۱۸ هزار از شهدای اصفهان جزء شهیدان جوانی هستند که سن آنها از ۱۵ تا ۲۳ سال بوده که بصورت داوطلبانه به جبهه اعزام شده و به فرمان امامشان لبیک گفتند.

مسئول معاونت فرهنگی بنیاد شهید اصفهان خاطرنشان کرد: مردم اصفهان در زمان دفاع مقدس و همچنین در این زمان لبیک گویان مرجعیت بوده و هستند و نمونه آن اردستان ۱۴ خانواده دو شهیدی دارد و هفت سردار را تقدیم انقلاب کرده است.

قریشی تصریح کرد: با توجه به اینکه خانواده شهدا از کهولت سنی برخوردار بوده و برای کارهای اداری به ما مراجعه نمی کنند وظیفه داریم تا ما خدمت را به آنها تقدیم کنیم.

وی با اشاره به ۱۵ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر که از اقصا نقاط کشور در اصفهان مشغول به خدمت هستند افزود: در موضوع آموزش عمومی استان اصفهان چهار هزار دانش آموزدارد که در مسائل فرهنگی و آموزشی آنها را رصد می کنیم.

مسئول معاونت فرهنگی بنیاد شهید اصفهان گفت: اصفهان با ۱۱۰ شهید مدافع حرم سومین استان کشور بوده و دردفاع مقدس نیز ۱۰ درصد از جامعه ایثارگری کشور مربوط به اصفهان است.

قریشی همچنین یادآوری کرد: هر چند در معرفی جامعه ایثارگری نتوانسته ایم نقش خود را خوب انجام دهیم  که این از متانت خانواده های ایثارگران است، لذا رسانه ها می توانند در این زمینه فعال باشند.

انتهای پیام / کد خبر26264

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار