پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان:

مراسم ۲۸ صفر در اردستان بصورت تجمیعی برگزار می شود

حجت الاسلام حیدری گفت: برگزاری مراسمی برای ۲۸ صفر در دستور کار قرار دارد که این مراسم قبل از نماز جمعه بصورت تجمیعی در یکی از میادین شهر انجام خواهد شد.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام سید جواد حیدری پیش از ظهر امروز در حلسه شئونات مذهبی در فرمانداری اردستان اظهار کرد: شکوه و عظمت جوانان مهدوی از نکات بارز ماه محرم امسال بود.

وی افزود: با پیش بینی هایی که انجام شده بود، محرم امسال بدون هر گونه حادثه و یا موضوع خاص و بدون حاشیه به پایان رسید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان گفت: باهمت مردم و عنایت امام جمعه جدید شهر مهاباد جوانان این شهر در ماه محرم و سوگواری ابا عبدالله از وحدت و اتحاد خوبی در کنار قبور شهدای گمنام برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه آسیب آنچنانی در مراسمها و عزاداریهای محرم امسال شاهد نبودیم، تصریح کرد: موارد جزئی هم که وجود داشته بصورت موردی و تذکر برطرف شده است.

حجت الاسلام حیدری از نکات برجسته عزاداریها را محبت مسئولان به امام حسین(ع) دانست که ضمن شرکت در مراسمها کنترل هیئات مذهبی را نیز رصد می کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان خاطرنشان کرد: برگزاری نماز ظهر عاشورا در اردستان از نکات بارز روز عاشورا بوده که بصورت برجسته در اکثر هیئات مذهبی انجام شده است.

وی تصریح کرد. اردستان با ۱۲ روحانی ثابت در ماه محرم و حضور روحانیونی از قم شور خاصی به مراسمها افزوده و در حال حاضر نیز ۱۵ روحانی ثابت در اردستان و روستاها در دهه آخر صفر اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسه روضه را دارند.

حجت الاسلام حیدری گفت: برگزاری مراسمی برای ۲۸ صفر در دستور کار قرار دارد که این مراسم قبل از نماز جمعه بصورت تجمیعی در یکی از میادین شهر انجام خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان همچنین افزود: انتخاب هیأت مذهبی شهرستان از مواردی بود که در ماه محرم در اردستان انجام شد و ترکیب خوبی را از همه اقشار در هیئات مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به وجود ۱۷۰ هیأت مذهبی در اردستان افزود: ۷۰ هیأت بدون مجوز فعالیت دارند و حضور نیمی از هیئتهای مذهبی در انتخابات هیئات مذهبی از موارد مشارکتی خوب این هیأتها بود.

انتهای پیام / کد خبر26290

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار