جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره هواشناسی اردستان:

وضعیت باران سال زراعی امسال اردستان صفر بوده است/ اردستانی ها منتظر باران نباشند

رییس اداره هواشناسی اردستان گفت: شرایط وضعیت بارشی سال زراعی امسال در کل اردستان صفر بوده و این وضعیت نشان دهنده این است که بارش باران شهرستان اردستان نسبت به بلندمدت سال زراعی خیلی پایین بوده و روند خشکسالی و کمبود بارش را نشان می دهد.

به گزارش صبح اردستان، جواد رمضانپوردر گفت و گویی اظهار کرد: با توجه به بررسی های انجام شده در فصل پاییز باران چندانی را در اردستان شاهد نیستیم و از نظر دما نیز کاهش محسوسی اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: میزان بارش باران در دو ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد کاهش داشته و این کاهش تا آخر پاییز ادامه دارد.

رییس اداره هواشناسی اردستان گفت: برآورد نقشه ها نشان می دهد که در آذر ماه هم همین شرایط را در شهرستان داشته باشیم که راهکارغلبه بر کاهش باران صرفه جویی، مدیریت منابع آبی، صرف نظر از کشت محصولات کشاورزی آب بر و جلوگیری از حفر چاه های عمیق است.

رمضانپور با بیان اینکه شرایط  وضعیت بارشی سال زراعی امسال در کل اردستان صفر بوده است، تصریح کرد: این وضعیت نشان  دهنده این است که بارش باران شهرستان اردستان نسبت به بلندمدت سال زراعی خیلی پایین بوده و روند خشکسالی و کمبود بارش را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: بارش باران در زمستان و ماههای دی و بهمن در حد نرمال خواهد بود، لذا با وجود به بارش های زمستان، جبران کمبود بارش در سال جاری را نمی کند.

رییس اداره هواشناسی اردستان خاطرنشان کرد: برآورد می شود که بارش های زمستان نسبت به مدت مشابه بهتر باشد ولی نسبت به بلندمدت جبران پذیر نیست و میزان بارش در سال گذشته در اردستان ۱۱۵میلیمتر بوده که نسبت به بلندمدت با کاهش ۱۰درصد مواجه شده است.

رمضانپور همچنین تصریح کرد: پیش بینی ها حکایت از این دارد که  خشکسالی ها در اردستان شش تا هفت سال ادامه داشته باشد و آسیبهای جبران ناپذیری از جمله آفت بسترهای زیرزمینی را متحمل کند که در این صورت مدیریت مصرف مهم است.

انتهای پیام / کد خبر26448

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار