پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئس اداره میراث فرهنگی اردستان:

هشت کارگاه مدون صنایع دستی در اردستان فعالیت دارند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: تعداد ۸کارگاه مدون صنایع دستی با پروانه تولید کارگاهی در اردستان وجود دارد و در این زمینه ۱۵۰ پروانه مشاغل خانگی صادر شده است.

به گزارش صبح اردستان، محمد رضا صدوقی در گفت و گویی اظهار کرد: با تصویب کارگروه اشتغال شهرستان اردستان حمایت از تسهیلات مشاغل خانگی زیر نظرمیراث فرهنگی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: مشاغل خانگی از جمله راه‌های جدید کسب و کار و ایجاد اشتغال است که به دلیل نیاز به حجم پایین سرمایه‌گذاری و سودآوری مطلوب بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: بیشترین رشته های فعال شهرستان  سفال گری، نقاشی روی سفال، قلم زنی، خراطی روی چوب، چرم دوزی و نگارگری است.

صدوقی با بیان اینکه تعداد ۸کارگاه مدون صنایع دستی با پروانه تولید کارگاهی در اردستان وجود دارد، تصریح کرد: ۱۵۰ پروانه مشاغل خانگی توسط میراث فرهنگی اردستان تا کنون در این حوزه صادر شده است.

وی تاکید کرد: رشته هایی مانند سبد بافی، سنگ تراشی، مس گری و بافت پارچه های کرباسی در شهرستان رواج داشته که به مرور زمان به فراموشی سپرده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  اردستان خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قصد احیای رشته های فراموش شده صنایع دستی شهرستان را دارد، بخصوص در رشته سنگ تراشی که در روستای توتکان از توابع بخش مرکزی اردستان هنوز وجود دارد وابزار و ادوات این هنر از جمله هاون با قدمتی بیش از دوهزار سال دراستان و کشور عرضه می شده است.

انتهای پیام / کد خبر26455

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار