صبح اردستان

۴۰۰نشست با عنوان خانواده مطهر انجام شده است

کدخبر: 26461
آبان ۳۰, ۱۳۹۶ در ساعت ۵:۴۰ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر عصر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز اردستان اظهار کرد: اقامه نماز در ۲۳ شهر استان اصفهان ستاد ایجاد کرده است.

وی افزود: ستاد اقامه نماز در شهرستانها با نام شورای اقامه نماز فعالیت داشته و یک نفر به عنوان دبیر ستاد اقامه نماز مباحث مربوط به نماز را پیگیری می کند.

مدیر ستاد اقامه نمازاستان اصفهان گفت: اجلاس نماز هر ساله برگزار می شود که هر شهر هم برای خود تا قبل از آن جلساتی را در قالب شورای اقامه نماز در شهرستانها برگزار می کنند.

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه برنامه ریزیهای ستاد اقامه نماز بیشتر بر روی آموزش و پرورش و دانشگاهها است، تصریح کرد: برنامه های آشنایی با مبانی نماز در مدارس و دانشگاهها بصورت مرتب پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: این ستاد برای بیمارستانها و ویژه پرستاران برنامه ای با نام سلامت معنوی به مدت هشت ساعت را انجام داده و برنامه های مسابقه کتابخوانی، نماز و فضای مجازی هم پیگیری می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای آموزش ائمه جماعات مدارس  انجام شده و دوره مبین برای مدیران مدارس متوسطه ۱۶۰ نفر در سال گذشته انجام و امسال هم ۱۶۰نفر دیگرانجام خواهد شد.

حجت الاسلام رنجبر تصریح کرد: یک دوره آشنایی با مبانی نماز ویژه معلمان مدارس سوم ابتدایی دخترانه برای نواحی شهر اصفهان برنامه ریزی شده است که در آذرماه انجام می شود.

وی همچنین از برگزاری نشست های خانواده مطهر که در سطح آموزش و پرورش ها انجام می شود نام برد که در سال گذشته ۴۰۰نشست انجام شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان از برگزاری نشست های دانشجویی و کرسی های آزاد اندیشی هم نام برد که در خصوص نماز در سطح دانشگاههای استان انجام شده است.

حجت الاسلام رنجبر گفت: در خصوص موضوع نمازاستاد برجسته کم داریم و با فراخوان در سطح حوزه علمیه طلاب سطح دو با ۱۲۰ ساعت آموزش وگزینش به عنوان اساتید تخصصی نماز از آنها در مدارس استفاده می شود.

امام جمعه اردستان در ادامه جلسه اظهار کرد: نمازهایی که خوانده می شود اگر از روی اضطرار بود و نه صحنه نمایش آنوقت نتیجه دارد.

حجت الاسلام حسن دهشیری گفت: برای برگزاری نماز باران باید در وجودمان احساس ایجاد شود و با روزه و تضرع همراه شود تا آنموقع نماز باران خوانده شود.

وی افزود: اگر بخواهید با خواندن نماز باران صحنه نمایش باشد و فقط یک فیلمی گرفته شود آنموقع وهن دین خواهد شد، لذا اگر قرار شد نماز برگزار شود یک فضا سازی مطلوبی داشته باشیم تا مردم به اضطرار برسند و آمادگی کامل که ایجاد شد نماز خوانده شود.

دهشیری همچنین گفت: طرح سلامت معنوی با حضور ۹۶ نفر از پرسنل کادر بیمارستان ویژه پرستاران اردستان برگزار شده است و طبق نظرسنجی هم که جمع اوری شده همه از اجرای طرح راضی بوده اند که ۸ساعت دوره ضمن خدمت صادر خواهد شد.

علیرضا غیور در ادامه اظهار کرد: مردم حضور خوبی در نمازهای جماعت دارند و همواره با توجه به کمبود روحانی استقبال خوبی از نمازهای جماعت دارند.

فرماندار اردستان گفت: همه باید کمک کنیم تا احیای اقامه نماز هر روز پررنگتر برگزار شود و در خصوص فضای مجازی فرصتی است تا مردم را برای نماز جماعت ترغیب کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت باران که بدتر از سال قبل بوده و توجه به میانگین چند ساله فاجعه عظیمی در راه است و مناطق مختلفی دچار خشکسالی خواهد شد که خواندن نماز باران لازم است.

غیور با بیان اینکه باید تلاش کرد با فریضه نماز باران از خداوند بخواهیم تا لطف خود را نصیبمان کند، تصریح کرد: با فراخوان، مردم استقبال می کنند و حتی در مراکز دهستانهای بزرگ این فریضه برگزار شود.