پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان خبر داد:

روزانه ۴۰۰۰ غذای گرم در منطقه زلزله زده توزیع می شود/ پخش ۸۴ کامیون اجناس مورد نیاز به همت بسیج سازندگی اصفهان

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان، گفت: مردم از این پس کمک‌های خود را به شکل نقدی برای تهیه مصالح ساختمانی ارسال کنند و ما هم تا زمانی که مردم به صورت کامل در منازل خود مستقر نشوند در کنار آنها خواهیم بود.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز، سرهنگ پاسدار احسان‌الله رضاپور، در تشریح خدمات سپاه به مناطق زلزله زده غرب کشور، گفت: پس از وقوع زلزله و در تبعیت از فرمایش مقام معظم رهبری، سپاه صاحب الزمان(عج) به سرعت در محل استقرار پیدا کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان افزود: سه روستا به استان اصفهان واگذار شده و پس از این ما به سرعت وارد عمل شدیم طوریکه چادرها توزیع، محل اسکان مردم برقرار و وسایل گرمایشی و تغذیه تحویل داده شد و سپس شروع به امدادرسانی پزشکی کردیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه اصفهان، با اشاره به تلفات زلزله اخیر، اظهار کرد: در روستای بزمیرآباد ۱۸ نفر  جان خود را از دست داده‌اند، آواربرداری‌ها برای درسترسی به روستا، جاده و امدادرسانی انجام شده است و منتظر رسیدن ماشین‌آلات قرارگاه خاتم هستیم تا مکان‌هایی که به صورت کامل تخریب شده است آوار برداری کامل انجام پذیرد.

سرهنگ رضاپور، بیان کرد: طی بررسی‌ها مشخص شد خانه بهداشت دچار مشکل شده و همچنین بیمارستان نیمه‌کاره‌ای در محل وجود دارد که تیم پزشکی در آنجا مستقر شد و نزدیک به ۲۵۰ نفر تاکنون درمان شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان اصفهان، افزود: از نیروهای بسیجی، جهادی و موکب‌های اصفهان درخواست شد در این منطقه مستقر شوند و ما در این مدت، روزانه چهار هزار غذای گرم بین روستایی‌ها و حتی روستاهایی که در حیطه ما نبودند پخش می‌کنیم.

این مسئول در سپاه اصفهان، ادامه داد: با توجه به اینکه مقرر شده است که چندین ماه در محل زلزله زده برای بازسازی و امدادرسانی مستقر باشیم، صلاح بر این دیده شد که سوله‌ای در نظر گرفته شود و کمک‌های مردمی استان اصفهان که نزدیک به ۸۴ کامیون و تریلر بود، در این مکان ذخیره شد.

به گفته وی، پتو، لباس گرم، زیرانداز، آب معدنی، تغذیه و دارو در اختیار مردم آسیب‌دیده از محل دپوی کمک‌های مردمی اصفهان تامین می‌شود. تیم‌های مستقر ما در محل نیازمندی‌ها را شناسایی و مورد پیگیری قرار می‌دهند.

رضاپور با اشاره به کمبودهایی در موضوع کانکس‌ها،گفت: اولین محموله به تعداد ۲۰ کانکس از محل کمک‌های مردمی اصفهان و سپاه صاحب‌الزمان، تا زمانی که محموله اصلی از قرارگاه خاتم به منطقه اعزام شود، در راه است و این کانکس‌ها با اولویت به مردمی که بیمار، پیر و ازکار افتاده هستند تعلق خواهد گرفت.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان، با تقدیر و تشکر از گستردگی کمک‌های مردمی، گفت: هیچگونه نگرانی غیر از اسکان مردم بابت تغذیه، پوشاک و غیره ندارند و در سرتاسر روستا بنرهای تشکر از مردم ایران نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم از این پس کمک‌های خود را به شکل نقدی برای تهیه مصالح ساختمانی ارسال کنند و ما هم تا زمانی که مردم به صورت کامل در منازل خود مستقر نشوند در کنار آنها خواهیم بود.

انتهای پیام / کد خبر26649

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار