صبح اردستان

روزانه ۴۰۰۰ غذای گرم در منطقه زلزله زده توزیع می شود/ پخش ۸۴ کامیون اجناس مورد نیاز به همت بسیج سازندگی اصفهان

کدخبر: 26649
آذر ۷, ۱۳۹۶ در ساعت ۱۲:۳۴ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز، سرهنگ پاسدار احسان‌الله رضاپور، در تشریح خدمات سپاه به مناطق زلزله زده غرب کشور، گفت: پس از وقوع زلزله و در تبعیت از فرمایش مقام معظم رهبری، سپاه صاحب الزمان(عج) به سرعت در محل استقرار پیدا کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان افزود: سه روستا به استان اصفهان واگذار شده و پس از این ما به سرعت وارد عمل شدیم طوریکه چادرها توزیع، محل اسکان مردم برقرار و وسایل گرمایشی و تغذیه تحویل داده شد و سپس شروع به امدادرسانی پزشکی کردیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه اصفهان، با اشاره به تلفات زلزله اخیر، اظهار کرد: در روستای بزمیرآباد ۱۸ نفر  جان خود را از دست داده‌اند، آواربرداری‌ها برای درسترسی به روستا، جاده و امدادرسانی انجام شده است و منتظر رسیدن ماشین‌آلات قرارگاه خاتم هستیم تا مکان‌هایی که به صورت کامل تخریب شده است آوار برداری کامل انجام پذیرد.

سرهنگ رضاپور، بیان کرد: طی بررسی‌ها مشخص شد خانه بهداشت دچار مشکل شده و همچنین بیمارستان نیمه‌کاره‌ای در محل وجود دارد که تیم پزشکی در آنجا مستقر شد و نزدیک به ۲۵۰ نفر تاکنون درمان شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان اصفهان، افزود: از نیروهای بسیجی، جهادی و موکب‌های اصفهان درخواست شد در این منطقه مستقر شوند و ما در این مدت، روزانه چهار هزار غذای گرم بین روستایی‌ها و حتی روستاهایی که در حیطه ما نبودند پخش می‌کنیم.

این مسئول در سپاه اصفهان، ادامه داد: با توجه به اینکه مقرر شده است که چندین ماه در محل زلزله زده برای بازسازی و امدادرسانی مستقر باشیم، صلاح بر این دیده شد که سوله‌ای در نظر گرفته شود و کمک‌های مردمی استان اصفهان که نزدیک به ۸۴ کامیون و تریلر بود، در این مکان ذخیره شد.

به گفته وی، پتو، لباس گرم، زیرانداز، آب معدنی، تغذیه و دارو در اختیار مردم آسیب‌دیده از محل دپوی کمک‌های مردمی اصفهان تامین می‌شود. تیم‌های مستقر ما در محل نیازمندی‌ها را شناسایی و مورد پیگیری قرار می‌دهند.

رضاپور با اشاره به کمبودهایی در موضوع کانکس‌ها،گفت: اولین محموله به تعداد ۲۰ کانکس از محل کمک‌های مردمی اصفهان و سپاه صاحب‌الزمان، تا زمانی که محموله اصلی از قرارگاه خاتم به منطقه اعزام شود، در راه است و این کانکس‌ها با اولویت به مردمی که بیمار، پیر و ازکار افتاده هستند تعلق خواهد گرفت.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان، با تقدیر و تشکر از گستردگی کمک‌های مردمی، گفت: هیچگونه نگرانی غیر از اسکان مردم بابت تغذیه، پوشاک و غیره ندارند و در سرتاسر روستا بنرهای تشکر از مردم ایران نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم از این پس کمک‌های خود را به شکل نقدی برای تهیه مصالح ساختمانی ارسال کنند و ما هم تا زمانی که مردم به صورت کامل در منازل خود مستقر نشوند در کنار آنها خواهیم بود.