جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

شایسته سالاری از تفکرات شهید مدرس بوده است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشورگفت: شایسته سالاری تفکر مدرس بوده و مردم اردستان به چنین فرزندی که از هوش سیاسی و ادبیات بالایی برخوردار بوده افتخار کنند.

به گزارش صبح اردستان،  آیت اله سید رضا تقوی شامگاه جمعه در مراسم کنگره بزرگداشت شهید مدرس در مسجد جامع زواره اظهار کرد: شهید مدرس مربی بزرگ و با نفوذی در عالم  حوزه علمیه و حوزه سیاست بود.

وی افزود: تمام تلاشهایی که صورت می گیرد تا اینگونه جلسات برگزار شود همه به منظور تجلیل از شخصیتهای بزرگی همچون شهید مدرس است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشورگفت: نکته ای که باید به آن توجه کرد قدردانی از شخصیتهایی است که از میراث ما پاسداری کرده و آن را به نسل آینده منتقل کرده اند.

آیت اله تقوی با بیان اینکه افرادی همچون شهید مدرس از شخصیتهای تأثیر گذار الهی بوده اند، تصریح کرد: شهید مدرس از شخصیتهایی بوده که تاریخ را می سازند و در ساخت اخلاق بشری زحمت کشیده اند.

وی تاکید کرد: حضرت علی(ع) وقتی به حکومت می رسد حکومت به او بزرگی نمی بخشد بلکه حضرت علی(ع) است که به حکومت بزرگی می بخشد و شخصیت های تأثیر گذار همچون مدرس نیز چنین بوده اند که باید از آنان تجلیل شود و نگذاریم نامشان فراموش شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشورخاطرنشان کرد: میراث فرهنگی هر جامعه ارزشمند است، زیرا هویت و تاریخ آن جامعه هستند و همانطور که از شخصیت هایمان دفاع می کنیم باید از میراث خود نیز دفاع کنیم.

آیت اله تقوی همچنین با بیان این نکته که تاریخ مجسم و ارزشمند است افزود: تاریخ هویت مردم بوده و باید برای حفظ آن تلاش کرد.

وی گفت: تئورسینهای غربی برای فروکش کردن چراغ اسلام و همچنین اسلام هراسی داعشی را بوجود آوردند که نتیجه تلاش ماهها و سالهای سازمانهای جاسوسی دنیا بوده است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: داعش با نام  «پرچم لااله الله» جنایت انجام می دادند تا چهره اسلام را در دنیا مخدوش نشان دهند و به اهداف خود برسند.

آیت اله تقوی با اشاره به شهر زواره آن را شهر ایمان و تاریخ و تمدن نام برد و افزود: زواره از شهدایی برخوردار است که سند مجاهدت این شهر هستند که باید جوانان آن را الگوی خود قرار دهند.

وی با انتقاد حذف نام شهید فهمیده از کتابهای درسی تصریح کرد: افرادی همچون فهمیده ها و مدرس ها باید الگوی نسل جوان بوده و از آنها استفاده شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشوربا اشاره به این موضوع که تفکر شهید مدرس در ذهن و رفتار و اندیشه امام خمینی(ره) اثرگذار بوده است، افزود: شهید مدرس با شعار سیاست نه شرقی و نه غربی حرف خود را می زد و از هیچ احدی نمی ترسید و همان اندیشه در امام خمینی تبلور کرده بود.

آیت اله تقوی تصریح کرد: شایسته سالاری تفکر مدرس بوده و مردم اردستان به چنین فرزندی که از هوش سیاسی و ادبیات بالایی برخوردار بوده افتخار کنند.

وی افزود: روحانیت یک سازمان ویژه ای است که ارتباط با اولیای خدا دارد و همین موضوع بوده که  روحانیت در طول تاریخ مورد هجمه واقع شده است.

انتهای پیام / کد خبر26713

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار