صبح اردستان

کاهش۶۶ درصدی تصادفات منجر به فوتی در اردستان

کدخبر: 26844
آذر ۲۰, ۱۳۹۶ در ساعت ۲:۲۲ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، علیرضا غیور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک در فرمانداری اردستان اظهار کرد: ۹۰ درصد تصادفات شهرستان اردستان در محورهای اصلی صورت می گیرد.

وی افزود: ۱۸ کشته در سه سال گذشته مربوط به  محور پلیس راه اردستان تا محور روستای ظفرقند بوده که ششمین محور پرخطر در استان اصفهان شناخته شده است.

فرماندار اردستان گفت: تصادفات منجر به فوت امسال شهر اردستان یک مورد بوده که نسبت به ۳نفرفوتی سال گذشته ۶۶ درصد کاهش داشته است.

غیور با بیان اینکه در محور ترانزیت اردستان در هشت ماهه اول امسال شش فقره تصادف منجر به فوت ۱۰نفر شده است، تصریح کرد:  تصادف منجر به فوت در سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در ۱۸ روز گذشته آذرماه نسبت به ماه قبل واژگونی خودرو زیاد بوده که همه با بی احتیاطی یا خواب آلودگی رانندگان همراه بوده است.

فرماندار تاکید کرد: پلیس راه می تواند با افزایش گشتهای متعدد نسبت به کاهش تصادفات و کاهش سرعت وسائل نقلیه برون شهری اقدام کند.

غیور افزود: با توجه به  باریک بودن خیابان مسجد جامع و بار ترافیکی این خیابان تابلو دو طرف پارک ممنوع و تابلو حمل با جرثقیل به زودی نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دو ماه گذشته تعداد ۲۰ مدرسه روستایی با همکاری آموزش و پرورش آموزشهای راهنمایی و رانندگی ویژه کودکان  را فرا گرفته اند.

فرماندار اردستان نسبت به سرویس های مدارس که رعایت ظرفیت مجاز را نمی کنند هشدار داد تا با نظارت راهنمایی و رانندگی با آنها برخورد قانونی اعمال شود.