صبح اردستان

ایجاد شرکت تعاونی توسعه و عمران زمینه مشارکت مردم در امور سرمایه گذاری را فراهم می کند

کدخبر: 26875
آذر ۲۲, ۱۳۹۶ در ساعت ۳:۲۰ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، علیرضا غیورپیش از ظهر امروز در جلسه بررسی ظرفیت های شرکت توسعه و عمران شهرستان در فرمانداری اظهار کرد: شورای تعاونی اردستان از سالهای قبل با ۱۱۲ نفر عضو منحل شده است.

وی افزود: یکی از مزایای تشکیل و راه اندازی شرکت توسعه و عمران، واگذاری سهمیه بنگاههای دولتی و تملک اراضی در بافت های فرسوده شهری است که در اختیار این تعاونی قرار می گیرد.

فرماندار اردستان گفت: تعاونی مورد نظر می تواند فعالیتهای خدماتی و اقتصادی داشته باشد و از مالیات نیز معاف خواهند بود.

غیور با بیان اینکه در برنامه توسعه پنجم دولت به ایجاد این نوع شرکتها پرداخته شده است، تصریح کرد: قانون امتیازات و تسهیلات حمایتی و پشتیبانی بسیار خوبی را برای آن در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد: در قانون اینگونه تعاونی ها  به لحاظ کارکردهای مختلف می تواند نقش یک واحد سرمایه گذار محلی  و بومی را ایفا کند.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: ایجاد شرکت تعاونی عمران می تواند به عنوان یکی از بخشهایی باشد که در زمینه مشارکت مردم در امور سرمایه گذاری شهرستان  موثر باشد.

غیور تصریح کرد: یکی دیگر از مزایای این شرکت تعاونی ثروت اندوزی است که با وظایف قانونی تعریف شده و در موارد تولیدی، عمرانی و خدماتی می تواند مفید باشد.

وی گفت: فعال شدن شرکت توسعه و عمران یک فرصتی است برای کسب ثروت مردم منطقه که یکی از کارکردهای قانونی آن توزیع ثروت خواهد بود.

فرماندار اردستان همچنین یادآو شد نباید افراد خاصی عضو این شرکت شوند و همه مردم حق دارند عضو آن شده و می توانیم عمده طرحهای شهرستان را به این شرکت واگذار کنیم.

غیور افزود: با جلسات هماهنگی و ایجاد هیئت موسس مورد وثوق مردم بدون هیچگونه گرایش سیاسی و از معتمدان و افراد قبول مردم به زودی این شرکت راه اندازی خواهد شد.