جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
کارشناس جامعه شناسی:

سالانه پنج درصد به آمار معتادان اضافه می شود

رئیس دانشگاه پیام نور وزوان گفت: مواردی که در جامعه تکرار شود خود به خود می شود هنجار اجتماعی و نگاه به مواد مخدر در ایران تا کنون درست نبوده چون اگر درست بود نباید رشد پنج درصدی آمار معتادان در ایران باشیم.

به گزارش صبح اردستان، حسن رضا یوسف وند در حاشیه میزگرد علمی تخصصی شورای هماهنگی مواد مخدر در دانشگاه پیام نور اردستان  در گفتگوبا صبح اردستان اظهار کرد: مشکلات فردی از لحاظ اجتماعی به مواردی گفته می شود که کیفیت اجتماعی زندگی را کاهش می دهد.

وی افزود: مشکلات اجتماعی زمانی که دیگر نمی شود به آن فردی گفت و در جامعه مشاهده می کنیم تبدیل به آسیب های اجتماعی شده است.

کارشناس جامعه شناسی و رئیس دانشگاه پیام نور وزوان گفت: مهمترین مشکلات و مقوله اجتماعی چه بهتر است که توسط نخبگان مطرح شود.

یوسف وند با بیان اینکه آسیب ها می توانند خود آسیب زا شوند و افراد را مورد تأثیر قرار دهد، تصریح کرد: خودکشی، قتل و سرقت آسیب های اجتماعی هستند که مستقیم به افراد جامعه ضرر می رساند.

وی تاکید کرد: با تحقیقات ۱۳ ساله در خصوص مواد مخدر آمار آن  در زمینه های مختلف بسیار بالا بوده و به عنوان یک آسیب اجتماعی و مسئله حاد مطرح است.

کارشناس جامعه شناسی و رئیس دانشگاه پیام نور وزوان خاطرنشان کرد: مسئله حاد مواد مخدر برای کل اعضای خانوادهها و اجتماع می تواند آسیب زا باشد و امروزه به عنوان مشکل اجتماعی شناخته می شود.

یوسف وند همچنین تصریح کرد: مواردی که در جامعه تکرار شود خود به خود می شود هنجار اجتماعی  و نگاه به مواد مخدر در ایران تا کنون درست نبوده چون اگر درست بود نباید رشد پنج درصدی آمار معتادان در ایران باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شهدا در راه مبارزه و پیشگیری مواد مخدر متعلق به ایران است افزود:  روی این مسئله که با وجود چند کشور همسایه چرا ایران باید بیشترین هزینه را در خصوص مبارزه با مواد مخدر انجام دهد باید کار شود.

انتهای پیام / کد خبر26995

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار