پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
ریس اداره حفاظت محیط زیست اردستان:

رشد ۲۰ درصدی وحوش در منطقه کهیاز اردستان

ریس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: جمعبت وحوش کهیاز اردستان نسبت به سالهای قبل رشد ۲۰درصدی داشته که دلایل این رشد برنامه ریزی دقیق درگشت وکنترل، افزایش نیروی یگان حفاظت و همکاری علاقمندان و دوستداران طبیعت و حیات وحش را می توان نام برد .

به گزارش صبح اردستان، حسین شواخی در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: جمعیت وحوش در منطقه حفاظت شده کهیاز اردستان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰درصدی را داشته است.

وی افزود: طرح سرشماری پستانداران وحشی  درسال جاری با حضور هفت اکیپ شامل پرسنل یگان حفاظت استان وجمعی از علاقمندان به محیط زیست درمنطقه حفاظت شده کهیازانجام شده است.

ریس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: محیط بانان با استفاده از تجهیزات فنی، گونه‌های حیات وحش، تعداد آنها، شرایط زندگی و زیستگاه‌های حیوانات حفاظت شده را مورد بررسی قرار می دهند.

شواخی با بیان اینکه دراین سرشماری جمعبت وحوش نسبت به سالهای قبل رشد ۲۰درصدی داشته، تصریح کرد: دلایل این رشد برنامه ریزی دقیق درگشت و کنترل، افزایش نیروی یگان حفاظت شهرستان و همکاری علاقمندان و دوستداران طبیعت و حیات وحش را می توان نام برد .

وی تاکید کرد: زیستگاه با ارزش کهیاز با وسعت یکصد هزار هکتار دارای کوه های سخت و تپه ماهور با پوشش گیاهی مناسب و چشمه های فراوان آب شیرین زیستگاه کل، بز، قوچ و میش وحشی است.

ریس اداره حفاظت محیط زیست اردستان خاطرنشان کرد: در دشت های شمال این منطقه نیز آهو وگونه با ارزش حمایت شده هو بره و پرندگان ارزشمندی مانند عقاب طلایی، زاغ بور، کبک و تیهو وجود دارند.

منطقه حفاظت شده کهیازاردستان درسال ۱۳۸۹ ازشکارممنوع به حفاظت شده ارتقاء پیدا کرده است

انتهای پیام / کد خبر27002

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار