صبح اردستان

راهداران فرشتگان نجات جاده ها هستند/ راههای فرعی اردستان نیاز به تعمیر آسفالت دارد

کدخبر: 27055
دی ۱, ۱۳۹۶ در ساعت ۱۱:۰۶ ق.ظ

به گزارش صبح اردستان، احمد کاشکی در گفتگویی به مناسبت یکم دیماه روز راهداری اظهار کرد: اردستان در شمال شرق استان و در محل کریدور شمال به جنوب کشور واقع شده است.

وی افزود: اردستان دارای۳۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۰۶ کیلومتر راه روستایی و یکهزار و ۹۱۰ کیلومتر راه همسنگ است.

رئیس راهداری اردستان گفت: مهمترین محور ترانزیتی اردستان، محور نائین به اردستان و کاشان به اردستان است که بیش از ۹۰ کیلومتر آن در حوزه راه های اردستان قرار دارد.

کاشکی با بیان اینکه اردستان از نظر ارتباطی بر سر راه تهران به چهار استان یزد، کرمان، بلوچستان و هرمزگان واقع شده دارای اهمیت است، تصریح کرد: راههای مهم اردستان عبارتند ازجاده ای به طول ۱۸۰ کیلومتر که اردستان را از طریق مورچه خورت به اصفهان متصل می کند.

وی تاکید کرد: راه آسفالته به طول ۱۱۰ کیلومتر که اردستان را از طریق برخوار به اصفهان ارتباط می دهد بزرگترین جاده بوده و راههای فرعی آن نیز  آسفالت و با توجه به عمر بالای سی سال نیاز به تعمیر آسفالت دارد.

رئیس راهداری اردستان خاطرنشان کرد: اداره راه و شهرسازی اردستان با بیش از یکهزار و ۹۲۰کیلومتر راه همسنگ سومین اداره استان اصفهان بوده و با توجه به قرار گیری در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و با ۸۰۶ کیلومتر راه روستایی از بزرگترین شهرستان ها در حوزه راه روستایی است.

کاشکی همچنین تصریح کرد: اردستان تنها شهرستانی است که با یک مسیر دو طرفه به مرکز استان متصل شده و خوشبختانه در سالهای گذشته باند دوم قسمتی از مسیر احداث و زیر ترافیک رفته و همچنین فاز سوم مسیر با طول تقریبی ۱۸ کیلومتر در انتظارتأمین اعتبار است.

وی یادآوری کرد: با اتمام این پروژه مسیر اردستان حدود هفت کیلومتر به اصفهان کوتاهتر خواهد شد و سه نقطه حادثه خیز حد فاصل روستای دیزلو تا کارخانه سیمان حذف می شود.

رئیس راهداری اردستان همچنین خاطرنشان کرد: احداث باند دوم محور اردستان به زواره که دو شهر بزرگ این شهرستان را به یکدیگر متصل می کند با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد شروع و در حال اجرا است.

کاشکی راهداران را فرشتگان نجات جاده ها دانست که در شرایط سخت بویژه در سرمای زمستان در راه خدمت به مردم وطن تلاش می کنند.