صبح اردستان

شورای دانش آموزی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است

کدخبر: 27083
دی ۲, ۱۳۹۶ در ساعت ۲:۵۶ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، علیرضا غیور پیش از ظهر امروزدر جلسه  شوراهای دانش آموزی مدارس منطقه اردستان در فرمانداری اظهار کرد: بخشی از امنیت امروز کشور مرهون رشادتهای شهدای دانش آموزی است که جان خود را در راه حفظ نظام و کشور فدا کردند.

وی افزود: توانایی، استعداد بالقوه، تعامل و مشارکت پذیری که در دانش آموزان وجود دارد بهترین فرصتی است تا بستر ورود آنها به اجتماع فراهم شود.

فرمانداراردستان گفت: شوراهای دانش آموزی و انتخابات آن فرصتی است به منظور پیشرفت برنامه های آموزش و پرورش و یکی از نمادهای توسعه آموزش و پرورش و از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

غیور با بیان اینکه تشکیل شوراهای دانش آموزی در قانون اساسی پیش بینی شده است، تصریح کرد: یکی از نمادهای مردم سالاری با برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی فراهم می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به فرصت بوجود آمده برای دانش آموزان باید یکی از ارکان سیاست گذاری در مدارس و آموزش و پرورش به دست منتخبان دانش آموزان سپرده شود.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی شاهد نقش و نمود شوراهای دانش آموزی در مدارس نبوده ایم و آن جایگاه واقعی خود در مدارس را بدست نیاورده اند که دارای علت های مختلف از جمله شیوه مدیریت در مدارس یا آموزش و پرورش بوده است.

غیور تصریح کرد: اطمینان از سوی اولیا و مدیران مدارس می تواند یک نقش وسیع تری را در این صحنه به دنبال داشته باشد تا دانش آموزان بتوانند بهتر فعالیت کنند.

وی همچنین افزود: دانش آموزان که در شوراها ی مدارس قرار می گیرند و رأی سایر دانش آموزان را به خود اختصاص می دهند باید به وظایف خود واقف باشند.

فرماندار اردستان گفت: همه مدارس باید با همفکری و مشورت و با دقت برای تبلور فعالیت بهتر شوراها برنامه هایی را پیش بینی کرده و در صورت وجود نقصانی آن را برطرف کنند.

غیور همچنین با اشاره به اهمیت شورای دانش آموزی تاکید کرد: یک نفر را از بین منتخبان دانش آموزی با رأی گیری انتخاب و به عنوان نماینده شوراهای دانش آموزی در جلسات شورای آموزش و پرورش شرکت دهید.

گفتنی است در پایان تعدادی از نمایندگان دانش آموزان در خصوص مشکلاتی همچون نداشتن زمین ورزشی در مدارس، نداشتن بودجه کافی، نبود برنامه های شاد و با نشاط، بی توجهی مدیران به برنامه هایی که در مدارس انجام می شود، عدم تجربه بعضی از معلمان یا استفاده از بازنشستگان و نداشتن آزمایشگاه در مدارس سخنانی را بیان کردند.