صبح اردستان

صدور کارت ملی هوشمند در اردستان ۳۵ درصد رشد داشته است

کدخبر: 27139
دی ۳, ۱۳۹۶ در ساعت ۲:۱۷ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، علیرضا یوسفی فرد پیش از ظهر امروز به مناسبت سوم دیماه در نشست خبری در محل اداره ثبت احوال اردستان اظهار کرد: به مناسبت صدور اولین شناسنامه بنام فاطمه ایرانی در تهران و بنا به تصمیم شورای عالی فرهنگ عمومی کشور این روز به عنوان روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است.

وی افزود: صدور اولین شناسنامه در اردستان به تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال یکهزار و ۳۰۵ بنام میرزا سید حسن جلوه صادر و اردستان تا سال یکهزار و ۳۱۷ به عنوان حوزه اصفهان فعالیت داشته است.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان اردستان گفت: نمایندگی اداره ثبت احوال شهرستان اردستان از سال یکهزار و ۳۱۷شروع و در نهایت به سال یکهزار و ۳۲۰به صورت مستقل ارائه خدمات کرده است.

یوسفی فرد با بیان اینکه مسئولان بعد از انقلاب تصمیم گرفتند که صدور شناسنامه را از سیستم دستی به سیستم مکانیزه تغییر دهند، تصریح کرد: نتیجه این تغییرات در اردستان از سال یکهزار و ۳۶۸ با تنظیم سند ولادتها به صورت رونویسی بوده که در سال ۸۰ کارتهای ملی از روی آن صادر شد.

وی تاکید کرد: تنظیم سند از طریق رایانه ای در سال یکهزار و ۳۸۵ در اردستان آغاز شده و از سال ۸۸ بصورت آنلاین این کار انجام می شود.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: اداره ثبت احوال اردستان وارد ۹۲ سالگی خود شده و در حال حاضر از سال ۹۰ تا کنون ۲۰ هزار و ۱۳۸ جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

یوسفی فرد همچنین افزود: تا کنون ۱۴۱ هزار و ۳۹۶ سند ولادت در اداره ثبت احوال اردستان تنظیم  و تعداد ۵۷ هزار و ۵۴۱ سند فوت نیز تنظیم شده که با توجه به آمار موجود نیمی از مردم مهاجرت کرده اند.

وی تصریح کرد: ولادت در ۹ماه امسال ۴۵۳ مورد بوده که از این مقدار ۲۳۶ نفر پسر و ۲۱۷ نفر دختر به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته دو و هشت دهم کاهش داشته است.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان اردستان با اشاره به آماروفات امسال یادآوری کرد: در ۹ ماهه امسال ۲۱۷ نفر فوتی به ثبت رسیده که از این آمار۱۲۹ نفر مرد و ۸۸ نفر زن بوده و نسبت به مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

یوسفی فرد همچنین از کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در شهرستان نام برد که همچنان این روند طبق سالهای قبل ادامه دارد.

وی همچنین تاکید کرد: امسال هفتاد هزار و ۶۹ قطعه کارت هوشمند ملی صادر شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.