صبح اردستان

بهترین مکان برای یادگیری قرآن مسجد است

کدخبر: 27181
دی ۷, ۱۳۹۶ در ساعت ۷:۳۵ ق.ظ

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری شامگاه چهارشنبه در مسجدالنبی  اردستان اظهار کرد: پیامبر اکرم فرموده اند هر گاه فتنه ها مثل شب تاریک بر شما سایه می افکند بر شما باد که به قرآن پناه برده و قرآن همچون مشعلی است فرا راه زندگی شما که باید در شب و روز  و وقت و بی وقت و در سفر و حذر آن را خواند و با آن مانوس بود.

وی با ابراز تاسف افزود: وقت برای همه کارهای روز مره وجود دارد، اما وقت برای قرآن نمی گذاریم و این وظیفه پدر و مادران است که حداقل فرزندان را با خواندن قرآن اشنا کنند.

امام جمعه اردستان گفت: بر والدین است که فرزندان خود را برای یادگیری قرآن به آموزش فرستاده و آن را تعلیم دهند و با در اختیار گرفتن استاد فرزندان را با قرآن مانوس کنند.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه بهترین مکان برای یادگیری قرآن مسجد است، تصریح کرد: ترویج و تفسیر قرآن خوشبختانه در مسجدالنبی اردستان انجام می شود و به قرآن توجه ویژه ای می شود.

وی تاکید کرد: تا کنون در این مسجد پنج بار قرآن ختم شده و امشب شاهد شروع ششمین بار آن هستیم که همراه با تفسیر بوده و با نام گذاری  «در محضر قرآن و حضور شهداء» این کار شروع شده است.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: افرادی که در گذشته تلاش کردند که کلام خدا در این مسجد خوانده شود امشب از آنها تجلیل شد و با توجه به شروع شدن مباحث تفسیر،  خانواده ها در این زمینه توجه داشته باشند و فرزندان خود را شرکت دهند.

حجت الاسلام دهشیری همچنین یادآوری کرد: قرآن بیمه کننده است و باید از این گنجینه خداوندی که راحت در اختیار ما قرار می گیرد استفاده کافی را ببریم.

وی همچنین با اشاره به اینکه خواندن قرآن چند مرحله دارد افزود: یادگیری، قرائت، فهم و تدبر، عمل به قرآن و یاد دادن به دیگران از موارد خواندن قرآن بوده، لذا کاری کنیم که قرآن از ما شفاعت کند نه شکایت داشته باشد.

امام جمعه اردستان گفت: بدانیم که ما وظیفه داریم که قرآن را یاد داده و این وظیفه را باید عملیاتی کنیم و بدانیم قرآن کریم در قیامت از ما شکایت می کند و جامعه ما باید قرآنی باشد نه قارونی و فقط شعار نباشد.

حجت الاسلام دهشیری تاکید کرد: قبل از قرائت قرآن در این مسجد یاد شهیدان گرامی داشته می شود و با خواندن وصیت نامه شهدا جلسات پر برکت تر می شود چون شهیدان عاملان و حاملان به قرآن بودند.

وی با توجه به اینکه مسئولان هم در این بین همکاری خود را با مساجد داشته باشند افزود: برای امر قرآن آموزی توجه به معارف قرآن را داشته و با توصیه به زیر دستان خود هم شرکت کنند و مردم هم تشویق می شوند.