پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
مدیرآموزش و پرورش اردستان:

اردستان پیشگام در امر سواد آموزی است

مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: اردستان در موضوع سواد آموزی و به منظور مبارزه با بی سوادی پیشگام بوده و در حال حاضر توانسته گامهای موثری را در خصوص باسوادی بردارد.

به گزارش صبح اردستان، عیسی شفیعی در گفتگو با صبح اردستان اظهار کرد: تلاش مدیریت آموزش و پرورش  و کارشناسان سواد آموزی اردستان براین است تا بی‌سوادی ریشه‌کن شود.

وی افزود: نهضت سوادآموزی اردستان توانسته در دو سال گذشته تعداد ۱۵ نفر را در دوره‌های مختلف سوادآموزی مورد پوشش قرار دهد.

مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: اردستان در موضوع سواد آموزی و به منظور مبارزه با بی سوادی پیشگام بوده و در حال حاضر توانسته گامهای موثری را در خصوص باسوادی بردارد.

شفیعی با بیان اینکه ۷ دی روز تشکیل نهضت سواد آموزی است، تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال گذشته بیش از ۹۹ درصد مردم اردستان باسواد هستند.

وی تاکید کرد: ریشه کنی بی سوادی در جامعه یک وظیفه عمومی بودهف لذا تعداد سه نفر از همکاران شاغل و بازنشسته به عنوان آموزش دهند در سطح اردستان فعالیت دارند.

مدیر آموزش و پرورش اردستان خاطرنشان کرد: هدف سواد آموزی جامعه در حال حاضر در شهرها برای افراد ۱۰تا ۴۹ سال و در روستاها برای ۱۰ تا ۶۰سال خواهد بود که بی سواد و کم سواد هستند در نظر گرفته شده و در صورت قبولی و دریافت مدرک از هدیه یک میلیون و ۴۴۰ هزار ریالی برخوردار می شوند.

شفیعی تصریح کرد:نهضت به سه دوره سوادآموزی معادل اول تا سوم ابتدایی و دوره تحکیم که در واقع مرور دوره سوادآموزی و دوره آخر دوره انتقال معادل چهارم تا ششم ابتدایی است که در حال حاضر آموزش و سوادآموزی به سه روش خودآموزی، فرد به فرد و کلاسی انجام می شود.

وی گفت: عدم پرداخت به موقع هزینه و بی انگیزگی افراد برای باسواد شدن به خصوص در میان آقایان به دلیل مشغله های روزمره و کمبود انگیزه برای باسواد شدن را از مشکلات جذب سواد آموز اعلام کرد.

انتهای پیام / کد خبر27198

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار